تلفن همراه

گوشی

July 21, 2015
11:36 سه شنبه، 30ام تیرماه 1394
کد خبر: 72020

کمپانی های دره‌ سیلیکون در نزاع پتنتی اپل و سامسونگ به حمایت از کمپانی کره‌ای بر می‌خیزند

هنوز نشانی از پایان مناقشه‌ی پتنتی سامسونگ و اپل در میان نیست و حتی پای کمپانی‌های دیگری نیز فیس‌بوک، دل، گوگل، اچ‌پی و ای‌بِی نیز در حمایت از سامسونگ به دادگاه باز شده است.
 
براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از سندی است که در تاریخ اول جولای در دادگاه ایالتی آمریکا ثبت شده، کمپانی‌هایی نظیر فیس‌بوک، ای‌بی، اچ‌پی، گوگل و دل به پشتیبانی از سامسونگ در دادگاه برخواسته‌اند. این کمپانی‌ها نه به درخواست سامسونگ بلکه با میل خویش به دفاع از سامسونگ پرداخته‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی‌ها پرداخت بخشی از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ به اپل را به خاطر سواستفاده از پتنت‌ها ناعادلانه خوانده و نتیجه‌ی چنین آرایی را ممانعت از نوآوری خوانده‌اند.
 
این کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند که فناوری‌های نظیر گوشی‌های هوشمند که شامل هزاران قطعه‌ی متفاوت و پیچیده ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، فرآیند بسیار طولانی را برای تبدیل شدن به محصول نهایی و در نتیجه سودآوری برای کمپانی پشت سر می‌گذارند؛ حال آنکه سامسونگ به دلیل سواستفاده از پتنت‌هایی که به چندین بخش از گوشی محدود می‌شود، مجبور به پرداخت جریمه‌ای سنگین شده است. در صورتی شکایت‌های پتنتی به روند معمولی در دنیای فناوری تبدیل شود، باید شاهد گسترش نزاع پتنتی بین کمپانی‌ها باشیم و همین امر محصولات ارائه شده را محدود خواهد کرد و نتیجه‌ی نهایی آن رخت بستن نوآوری و خلاقیت از دنیای فناوری خواهد بود.
 
پس از آنکه این کمپانی‌ها درخواست خود را تقدیم دادگاه کردند، اپل در واکنش اعلام کرده که درخواست این کمپانی‌ها باید رد شود. کپرتینویی‌ها با شدت بیشتری گوگل را محکوم کرده و این کمپانی‌ را به دلیل در میان بودن پای اندروید به حمایت از سامسونگ متهم کرده‌اند؛ از این‌رو به اعتقاد اپل، گوگل صلاحیت شرکت در دادگاه را به عنوان شاهد ندارد.
 
سامسونگ در آخرین دادگاه محکوم به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار جریمه شد؛ با این حال این کمپانی درخواستی را مبنی بر تشکیل دادگاه تجدیدنظر تسلیم دادگاه کرده و خواستار این شده تا دادگاه به جای بررسی پرونده با ۳ قاضی، از وجود ۱۲ قاضی استفاده کند. دادگاه تجدید نظر پیشین جریمه‌ی سامسونگ را از ۹۰۰ میلیون دلار به ۴۵۸ میلیون دلار کاهش داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.