فناوری اطلاعات

July 25, 2015
12:06 شنبه، 3ام مردادماه 1394
کد خبر: 72133

دیدار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با مدیرکل مرکز تجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در دیدار با مدیرکل مرکز تجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی (KOTRA)فصل های مشترک همکاری این دو نهاد با هدف تسهیل و توسعه ارتباط اعضای سازمان با بخش ICT کره را بررسی کردند.
 
 
اصغررضانژاد دبیر سازمان در این نشست با سیونگ اوک کیم، مدیرکل مرکز تجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی (KOTRA) بر لزوم توسعه روابط مشترک تاکید کردند.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به فعالیت های مشترک صورت گرفته میان دو نهاد همچون برگزاری نخستین سمینار انتقال دانش ICT متخصصان کره ای به مدیران ایرانی گفت: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم با همکاری کترا، اولین سمینار آموزشی انتقال دانش فاوا میان مدیران و مشاوران دو کشور را برگزار کنیم؛ اما هدف و انتظار سازمان، برداشتن گام های عملی تر و جدی تر پس از توافق است.
 
 
رضانژاد با بیان اینکه فعالیت مطالعاتی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران بر بازار ICTکشورهای مختلف آغاز شده، ادامه داد: در ادامه توسعه ارتباط سازمان با نهادها و تشکل های بین‌المللی فناوری اطلاعاتَدر فاز اول بررسی میزان واردات و صادرات ICT کشور ترکیه و بررسی فرصت ها و نیازهای این بازار را در دست مطالعه و بررسی قرار داده ایم و تصمیم داریم دامنه این مطالعات را برای کشورهایی همچون کره جنوبی نیز گسترش دهیم.
 
او با تاکید براینکه پس از رفع تحریم ها ، فضا برای همکاری های سازمان با نهادها و تشکل های ICT بین المللی کاملا فراهم شده است، افزود:سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران آماده ارائه کمک های پژوهشی درخصوص آمار بازار فاوای ایران و کشورهای منطقه بوده و بسیار علاقمند است به منظور افزایش همکاری اعضا با شرکت های ICT کره ای، ارتباط مستمری با تشکل های های مردم نهاد مشابه خود در کره جنوبی برقرار کند.
 
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: سازمان به صورت جدی برنامه عملیاتی همکاری های مشترک خود با کترا را دنبال می کند و از توان ارتباطی خود با نهادهای دولتی ایران برای رفع موانع بر سر راه تقویت ارتباط کره جنوبی با بازار ICT ایران بهره خواهد برد.
 
در این نشست، سیونگ اوک کیم، مدیرکل مرکز تجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی (KOTRA)ضمن ابراز خرسندی از افزایش ارتباط با سازمان و ادامه فعالیت های مشترک گفت:خوشبختانه پس از رفع تحریم ها، زمینه برای افزایش سطح تماس و ارتباط ما و شرکت های ایرانی در حوزه پرمخاطب ICTبیش از پیش فراهم شده است.
 
کیم با تاکید براینکه هم اکنون شرکت های ICTمختلفی از کره جنوبی، برنامه و تقاضای خوبی برای افزایش ارتباط با شرکت های ایرانی دارند، ادامه داد: مرکزتجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی از تمام توان خود برای توسعه این ارتباط و همکاری ها استفاده خواهد کرد.
 
مدیرکل کترا در این رابطه افزود: این مرکز آماده ارائه هرگونه اطلاعات و آمار تحقیقاتی درخصوص بازار ICT کره جنوبی است و تلاش می کند دانش فناوری اطلاعات به روز خود را در همایش ها و سمینارهای مختلفی علمی به مدیران و مشاوران ایرانی منتقل کند.
 
 
کیم درخصوص سرمایه گذاری شرکت های بزرگ کره ای در ایران گفت:دولت ایران بسیار علاقمند است که شرکت های کره ای در زمینه ICT نیز همچون دیگر صنایع خطوط تولید خود را در ایران راه اندازی کنند که این سیاست برای اجرا نیازمند تسهیل شرایط و قوانین برای فعالیت برندهای خارجی در ایران است.
 
او با تاکید براینکه برخی قوانین مالیاتی ایران همچنان ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران را بالا می برد، افزود: البته این قوانین مالیاتی تنها مختص کشوری مانند ایران نیست و قطعا هم اکنون می توان به کمک رفع تحریم هاو با تسهیل برخی قوانین و شرایط کسب و کار در ایران، پایه سرمایه گذاری های خارجی در ایران را تقویت کرد.
 
مدیرکل مرکز تجارت و سرمایه گذاری سفارت کره جنوبی ادامه داد: کترا برای این افزایش ارتباط و همکاری های کره جنوبی با شرکت های ایرانی آماده هرگونه مشارکت با نهادهای صنفی تاثیرگذار همچون سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتاق بازرگانی است.
 
 
مرکز تجارت و سرمایه گذاری کره جنوبی ( کترا) سال 1343 شمسی در تهران تاسیس شده است . کترا یک سازمان دولتی وابسته به وزارت صنایع کره جنوبی است.
 
این سازمان, دفتر بخش بازرگانی سفارت کره جنوبی در ایران است که در دو حوزه بازرگانی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.از عمده فعالیت های بازرگانی این سازمان می توان به توسعه و تسهیل ارتباطات تجاری بین بازرگانان ایرانی و کره ای ، برگزاری سمینارها ، نمایشگاه های اختصاصی، ملاقات هیات های تجاری کره ای با بازرگانان ایرانی و اعزام هیات های بازرگانی ایرانی به کره جنوبی جهت بازدید از نمایشگاههای تخصصی و ملاقات تجاری با بازرگانان کره ای با تسیهلات ویژه اشاره کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.