اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 25, 2015
12:12 شنبه، 3ام مردادماه 1394
کد خبر: 72134

آمار مشترکان اینترنت در ایران: 9 میلیون ADSL و 12 میلیون موبایل

وی اظهارداشت: مردم باید نسبت به کم‌فروشی اپراتورهایی که با آنها قرارداد منعقد می‌کنند توجه داشته باشند و اعتراض خود را به سامانه 195 اعلام نمایند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت ماهواره ملی خبر داد و گفت: دانشمندان کشورمان ساخت ماهواره‌ را آغاز کرده‌اند‌.
 
محمود واعظی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان در خرم‌آباد بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم 3 میلیون و 200 هزار مشترک ADSL در کشور داشتیم که این میزان در حال حاضر به 9 میلیون مشترک رسیده و تعداد مشترکان استفاده‌کننده از اینترنت تلفن همراه نیز از 200 هزار به 12 میلیون رسیده است.
 
وی افزود: در ارتباط با روستاهای کشور در گذشته تنها یک هزار روستا از اینترنت بهره‌مند بودند اما امروز 8 هزار روستا از اینترنت استفاده می‌کنند و بنا داریم تا پایان سال 25 هزار روستا به این میزان اضافه کنیم.
 
واعظی با اشاره به پهنای باند موجود در کشور یادآور شد: کل پهنای باند کشور در ابتدای دولت یازدهم 600 گیگابیت بود که الان به 2 هزار گیگابیت رسیده و تا پایان دولت آن را به 4 هزار گیگابیت بر ثانیه می‌رسانیم و در دولت قبل به دلیل اینکه پهنای باند وجود نداشت تعداد مشترکان استفاده‌کننده از پهنای باند افزایش یافت که این موضوع باعث پایین آمدن سرعت اینترنت شده بود.
 
وی اظهارداشت: مردم باید نسبت به کم‌فروشی اپراتورهایی که با آنها قرارداد منعقد می‌کنند توجه داشته باشند و اعتراض خود را به سامانه 195 اعلام نمایند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر 8 شرکت مختلف در استان لرستان اینترنت ارائه می‌دهند و به واقع استان لرستان به دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که در گذشته داشته در اولویت دولت در بحث توسعه زیرساخت‌های ارتباطی قرار گرفت که باعث شد پهنای باند استان نسبت به گذشته 2.2 برابر افزایش یابد.
 
وی اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم حدود 920 کیلومتر فیبر نوری در استان لرستان وجود داشت که در دو سال اخیر 320 کیلومتر به آن اضافه کردیم و 111 کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه خواهیم کرد.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت ماهواره ملی خبر داد و گفت: دانشمندان کشورمان ساخت ماهواره‌ را آغاز کرده‌اند‌ مصممیم‌ این ماهواره هر چه سریع‌تر ساخته و عملیاتی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.