امنیت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 26, 2015
0:01 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72156

همه نسخه‌های ویندوز اورژانسی وصله شدند

شرکت مایکروسافت به صورت کاملا اورژانسی تمام نسخه‌های کنونی سیستم عامل ویندوز را خارج برنامه‌ همیشگی خود وصله کرد تا مشکل امنیتی آنها برطرف شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس اخبار منتشر شده، سری جدید آسیب‌پذیری‌های جدی در نسخه‌های مختلف ویندوز شناسایی شد که به هکرها امکان می‌داد از راه دور کنترل کامل رایانه شخصی کاربران را در دست بگیرند و اطلاعات آن را سرقت کنند.

این مشکل نسخه‌های ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 8.1، ویندوز RT، ویندوز RT 8.1، ویندوز سرور 2008 و ویندوز سرور 2012 را تحت تاثیر قرار می‌داد. البته گفته شد که نسخه کنونی ویندوز 10 از این آسیب‌پذیری در امان بود.

مایکروسافت توضیح داد که این آسیب‌پذیری در خانواده حفره‌های «بحرانی» طبقه‌بندی می‌شود و به همین خاطر وصله‌های مربوطه به صورت اورژانسی ارایه شده‌اند.

اگر قابلیت Automatic Update در نسخه‌های یاد شده از سیستم عامل ویندوز فعال باشد، وصله‌های مربوط به صورت خودکار برای کاربران عرضه می‌شوند. در غیر این صورت کاربران می‌بایست هرچه سریع‌تر این وصله‌ها را از روی سایت اینترنتی مایکروسافت بارگذاری کنند.

مرکز امنیتی Security TechCenter هشدار داد که آسیب‌پذیری‌های جدید این امکان را فراهم می‌کنند که از راه دور کدهای مخرب روی رایانه منتشر شود تا شرایط لازم برای سرقت اسناد و اطلاعات فراهم آید. این کدهای مخرب می‌توانند از طریق صفحات اینترنتی وارد رایانه‌های ویندوزی شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.