تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

July 29, 2015
8:50 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72227

وزارت ارتباطات خواستار تولید موبایل و کامپیوتر شد

شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه کشور در وزارت ارتباطات، ساخت و تولید تجهیزات کامپیوتری، تلفن ثابت و تلفن همراه را به عنوان اهداف پیشنهادی برنامه ششم توسعه درنظر گرفت.
 
شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تدوین نظام برنامه ششم در بخش ICT، رویکرد برنامه‌ریزی مدنظر را در ۳ محور خدمات، تجارت و ساخت و تولید پیشنهاد داد. در بند دوم این دستور جلسه با بیان نبود یک تعریف جامع از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، رویکرد برنامه‌ریزی برای کل بخش ICT با تعریف سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه (OECD ) مشتمل بر ۳ حوزه خدمات، تجارت و ساخت و تولید به عنوان مدل مرجع در تدوین این برنامه انتخاب شد.
 
براین اساس در بخش صنایع ساخت و تولید ICT، ساخت و تولید تجهیزات پایه‌ای مانند برد و مولفه‌های الکترونیکی، ساخت و تولید تجهیزات شبکه، فیبرنوری،‌‌هاب و سوییچ و نیز ساخت و تولید تجهیزات انتهایی مانند کامپیوترها، تجهیزات کامپیوتری، تلفن همراه و تلفن ثابت و همچنین ساخت و تولید تجهیزات جانبی مانند داکت به عنوان اهداف این برنامه، تدوین شد.
 
در بخش تجارت ICT نیز خرید و فروش تجهیزات شبکه‌ای، تجهیزات پایه‌ای، تجهیزات نقاط انتهایی (سمت مشتری) و نرم افزار و تجهیزات جانبی مدنظر قرار گرفت.
همچنین در بخش خدمات ICT پیش نویس اهداف اولیه برنامه ششم توسعه، بر تولید نرم افزارهای کاربردی، محتوایی و تخصصی، خدمات مخابراتی با سیم و بدون سیم، خدمات ماهواره‌ای، خدمات مشاوره‌ای و نیز فعالیت‌های خدمات کامپیوتری، میزبانی وب و پورتال و تعمیرات تجهیزات تاکید دارد.
 
پس از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری به رییس جمهور، دولت با تشکیل شوراهای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف به سمت طراحی لایحه متناسب با این سیاست‌ها رفت تا راه رسیدن به اهداف مدنظر را تسهیل کند.
 
این سیاست‌های کلی بر پایه محورهای سه گانه «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارایه الگوی برآمده از تفکر اسلامی‌در زمینه پیشرفت که به کلی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، کمک کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.