تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

لوازم جانبی

July 29, 2015
14:48 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72254

تغییر رفتار کاربران برای استفاده از چاپگر و اسکنر به وسیله گوشی هوشمند

به دنبال افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی، نحوه چاپ کردن، اسکن کردن و مدیریت اسناد توسط کاربران به میزان قابل ملاحظه تغییر کرده است و دستگاه‌های موبایلی روش استفاده از فناوری‌های مرتبط را به طور کامل تغییر داده‌اند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش منتشر شده از تحقیقات جهانی مرکز IDC در شش کشور مختلف گفته شد که فرصت‌های موبایلی در راستای راهکارهای مرتبط با اسناد دیجیتال همچنان رو به افزایش است و سازمان‌های امروزی ترجیح می‌دهند دستگاه‌های موبایلی را جایگزین سیستم‌های سنتی کنند.

سازمان‌های بزرگ و متوسط عامل اصلی این تغییرات محسوب می‌شوند و 54 درصد کارمندان آنها با گوشی هوشمند و رایانه لوحی فعالیت‌های روزانه خود را دنبال می‌کنند.

علاوه بر این گفته شد که فناوری اطلاعات، بازرگانی فروش عمده کالا، بانکداری، علوم زیستی، صنایع و منابع، و اوراق بهادار شش بخشی محسوب می‌شوند که تمایل به کارگیری فناوری‌های موبایلی توسط آنها بیشتر است.

«آنجل بوید» مدیر تحقیقات مرکز راهکارهای اسناد IDC در این خصوص گفت: «سازمان‌ها ارزش واقعی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را متوجه شده‌اند و از راهکارهای مربوطه برای انجام فعالیت‌های داخلی خود بهره می‌برند».

در این بررسی 75 درصد کاربران اعلام کردند که در محل کار آنها ارزش دستگاه‌های موبایلی برای چاپ روزمره اسناد مانند رایانه‌های شخصی است و 15 درصد هم گفتند که برای چاپ و اسکن اسناد گوشی هوشمند ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به رایانه‌ها دارد.

همچنین 57 درصد کاربران توضیح دادند که استفاده از دستگاه موبایلی برای انجام فرآیندهای چاپ و اسکن سرعت آنها را افزایش داده است و 56 درصد هم گفتند که از این اتفاق احساس رضایت کامل دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.