تحلیل بازار

تلفن همراه

July 31, 2015
17:12 جمعه، 9ام مردادماه 1394
کد خبر: 72305

مایکروسافت معطل کرد؛ هواوی جایش را گرفت

داده‌های موسسه Strategy Analytics برای سه‌ماهه دوم سال نشان از عقب‌افتادن مایکروسافت و پیشی‌گرفتن هواوی در بازار گوشی‌های موبایل دارد.
 
جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics از وضعیت سه‌ماهه دوم بازار نشان می‌دهد که هواوی توانسته در در این مدت به جایگاه سوم بزرگ‌ترین تامین کنندگان موبایل دنیا ارتقا پیدا کند. 
 
پیش‌تر مایکروسافت این جایگاه را پس از خرید نوکیا به دست آورده بود. اما هواوی توانسته با فروشی 30 میلیونی و تصاحب 7 درصد بازار گوشی‌های هوشمند، این جایگاه را از آن خود کند.
در این گزارش، سامسونگ و اپل توانسته‌اند به ترتیب با تصاحب 20.5 و 10.9 درصد بازار، عنوان بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل را کسب کنند. پس از هواوی نیز مایکروسافت با 6.4 درصد قرار گرفته است.
 
کاهش سهم مایکروسافت در حالی است که این شرکت در سه‌ماهه مشابه سال گذشته 11.8 درصد بازار را در اختیار داشت. کاهش فروش گوشی‌های غیرهوشمند و عدم معرفی یک گوشی بالارده واقعی به بازار از دلایل این سقوط شمرده شده است.
 
شیائومی با فروش 19.8 میلیون گوشی و سهمی 4.6 درصدی به رتبه پنجم بسنده کرده است. 
 
از داده‌های جالب این گزارش فروش بسیار بالای گوشی‌های هوشمند نسبت به غیرهوشمند است. این گزارش نشان می‌دهد که 80 درصد از تمام گوشی‌هایی که در سه‌ماهه دوم به فروش رسیده‌اند، از نوع هوشمند بوده‌اند. 
 
از سوی دیگر Strategy Analytics رشد صادرات گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 2 درصد رشد داشته است. «آرگوس» نیز مدتی قبل در گزارشی از کاهش جذابیت گوشی‌های هوشمند و در نتیجه کاهش فروش آن‌ها خبر داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.