اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 2, 2015
8:37 یکشنبه، 11ام مردادماه 1394
کد خبر: 72349

آمار شکایت‌های ارتباطی مشترکان/ اینترنت مخابرات در صدر اعتراض

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دریافت ۸۵۰ هزار شکایت مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه خبر داد که مربوط به مشکلات اینترنت و موبایل بوده است.
محمدرضا فرنقی زاد در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در ۱۵ ماهه اخیر، میزان شکایات مردمی به سامانه ۱۹۵ حدود ۸۵۰ هزار شکایت بوده که اغلب آن به وضعیت کیفیت سرویس های ارتباطی مربوط می شود.
 
وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ بالغ بر ۶۳۰ هزار شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به ثبت رسیده است، گفت: در ۳ ماهه اول امسال نیز ۲۲۰ هزار تماس در این مرکز پاسخگویی به شکایات ثبت شده است که مربوط به مطالبات مردم از وضعیت دسترسی به اینترنت و موبایل است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از میان شکایات دریافتی سامانه ۱۹۵، بالغ بر ۴۵.۵ درصد شکایات از سوی مشترکان مربوط به کیفیت نامناسب اینترنت و عدم ارائه سرویس مطابق با قرارداد شرکت مخابرات ایران بوده است. این مشترکان از وضعیت حجم اینترنتی که از مخابرات دریافت کرده اند و نیز سرعت آن شکایت داشته اند.
 
وی با تاکید براینکه در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز آخرین رتبه ارائه خدمات ADSL مربوط به مخابرات است، گفت: در این تعداد شکایات از مخابرات، بخشی نیز مربوط به اختلالات تلفن همراه و سرویس نامطلوب اپراتور اول بوده است.
 
فرنقی زاد با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد شکایات که در سامانه ۱۹۵ به ثبت رسیده است مربوط به سرویس های ارتباطی و رادیویی سایر اپراتورها است، ادامه داد: حدود ۲۵ درصد این شکایات مربوط به کیفیت نامناسب سرویس های اینترنتی شرکتهای PAP و اختلال اینترنت است.
 
وی افزود: همچنین بیش از ۲۵ درصد شکایات نیز مربوط به عدم پوشش دهی مناسب شبکه اپراتورهای ایرانسل و رایتل بوده که مشترکان از وضعیت سرویس دهی این اپراتورها گلایه داشته اند.
 
طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، روزانه به صورت میانگین حدود یک‌هزار تا ۱۲۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۹۵ اعلام می شود که اغلب این موارد با اطلاع رسانی به مخاطب برطرف شده و چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد شکایت به ثبت می رسد. گفته شده است که بیشتر این موارد شکایاتی است که در حوزه اینترنت، تلفن همراه و اختلالات موجود اعلام می شود و میانگین پاسخگویی به آن ۱۴ روز خواهد بود.
 
مشترکان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سایت www.۱۹۵.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس ایمیل ۱۹۵@ICT.GOV.IR ، شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را در خصوص خدمات ارائه شده در این حوزه گزارش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.