فناوری اطلاعات

August 2, 2015
11:04 یکشنبه، 11ام مردادماه 1394
کد خبر: 72360

۵۰ درصد مدیران IT از کلان داده‌ها استفاده می‌کنند

مرکز ۲nd Watch مطالعه‌ای را روی ۵۰۰ کارشناس IT و متخصص بازاریابی در سازمان‌های بزرگ و متوسط انجام داد تا میزان بهره‌مندی آنها از کلان داده‌ها، اینترنت اشیا (IoT) و خدمات ابری مبتنی بر فناوری‌های انبار داده‌ها را دریابد و متوجه شود این سازما‌ها برای پشتیبانی از برنامه‌ها و طرح‌های خود تا چه اندازه از سیستم‌های مذکور بهره می‌برند.
 
نتایج این بررسی نشان داد که سازمان‌ها موفق شده‌اند این فناوری‌ها را به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌دهند و با موفقیت آنها را مستقر می‌کنند. این مطالعه در دو هفته نخست ژوئیه ۲۰۱۵ به انجام رسید.
 
کلان داده‌ها، اینترنت اشیا و خدمات ابری داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری محسوب می‌شوند، ابزارهای فراوانی مرتبط با آنها ارائه می‌شود و از ارتقا پروژه‌های علمی و تحقیقاتی گرفته تا بهینه‌سازی عملکرد تیم‌های ورزشی و کمک به اجرای قوانین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
بررسی جدید مرکز ۲nd Watch نشان داد ۵۰ درصد مدیران IT تمایل دارند با افزایش بهره‌مندی از کلان داده‌ها، از بازاریابی دیجیتالی پشتیبانی کنند. یک‌سوم این افراد هم اعلام کردند که برنامه‌های آنها در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است و بر این اساس تصمیم دارند با تغییر منابع برای دیگر پروژه‌ها، به صورت گسترده‌تر کلان داده‌ها را در برنامه‌های بازاریابی خود مورد استفاده قرار دهند.
 
اکثریت شرکت‌کنندگان در این تحقیق، معادل ۳۸ درصد اعلام کردند که از کلان داده‌ها در سیستم بازاریابی دیجیتالی خود استفاده می‌کنند؛ اما در نخستین مراحل از این فرآیند به سر می‌برند و ۲۸ درصد هم توضیح دادند که اشتیاق فراوان به انجام این کار دارند.
 
علاوه بر این ۲۹ درصد از کارشناسان فناوری و بازاریابی در سازمان‌ها اعلام کردند که از کلان داده‌ها برای فهم بهتر رفتار مشتریان استفاده می‌کنند و این مسئله دومین دلیل اصلی برای ارتقاء چرخه تامین محصول به حساب می‌آید.
 
حدود نیمی از این افراد یا به طور دقیق‌تر ۴۷ درصد از آنها اعلام کردند کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی مبتنی بر کلان داده‌ها بسیار کارآمد بوده تا بتوانند با نیازهای مشتریان همسو شوند و به اهداف کلی خود برسند. یک‌چهارم این افراد هم اظهار داشتند که اهداف‌شان به واسطه حضور در این کمپین‌ها تحت‌ تاثیر قرار گرفته و سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌های آنها تغییر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.