سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 6, 2015
15:41 پنجشنبه، 15ام مردادماه 1394
کد خبر: 72437

مادربوردهای سری Z170 ایسوس از راه رسیدند

ثبت 8 رکورد جهانی و کسب 12 جایگاه نخست از آن مادربوردهای Z170 ایسوس شد.
 
پس از ماه ها انتظار امروز ایسوس به طور رسمی رده کامل مادربوردهای Z170 خود را که مبتنی بر پردازنده‌های Skylake اینتل طراحی و ساخته شده‌اند معرفی کرد. مادربوردهای حرفه‌ای ROG و مدل‌های متوسط Pro Gaming، قابلیت‌های متنوع ماردبوردهای Deluxe و مادربوردهای سری TUF مجهز به فناوری‌های اختصاصی برای اطمینان از بهترین پایداری عملکرد، کارایی آسان و گزینه‌های کامل برای به‌روزرسانی هستند و با بیشترین توان بهره‌برداری از ظرفیت‌ پردازنده‌های نسل ششم اینتل Core™ ارائه میشوند.
 
مادربوردهای سری Maximus VIII ایسوس از خانواده ROG با شکستن 8 رکورد جهانی اورکلاکینگ و کسب 12 مقام نخست در دنیا توانستند در میان سایر رقبا عنوان بهترین مادربورد اورکلاکینگ را از آن خود کنند.
 
به گفته جکی سو، مدیرکل فروش جهانی و معاونت رئیس کل ایسوس: « با فروش بیش از 500 میلیون مادربورد، ایسوس در میان سایر برندها جایگاه نخست را در اختیار دارد و همواره برای تولید مادربوردهای پیشرفته، با کاربرد آسان، پایدار و قابل اعتماد، مشتاق و پیشرو است. ما مفتخریم سری کامل مادربوردهای Z170 را با بالاترین عملکرد و بهترین تجربه کاربری معرفی کنیم.»
 
 
فناوری‌های کاربرپسند و نوآورانه برای اورکلاکینگ
 
فناوری  Pro Clock ایسوس دارای طراحی اختصاصی مولد فرکانس مرجع (BCLK) برای پردازنده‌های نسل ششم اینتل است تا فرکانس مرجع را تا 400 مگاهرتز و فراتر از آن افزایش دهد. این ویژگی در همراهی با واحد پردازشProcessing Unit  TurboV  (TPU)  فعالیت می‌کند تا قدرت کنترل بر تقویت ولتاژ و فرکانس مرجع را افزایش و عملکرد پردازنده را به 5.2 گیگاهرتز و بالاتر از آن ارتقا دهد.
 
نسل دوم  T-Topology ایسوس، سطوح جدیدی برای اورکلاک حافظه‌های DDR4 فراهم می‌کند. در این روش، یک طراحی اختصاصی باعث کاهش تقابل و اتصال نویزها می‌شود و از طریق تنظیم زمانبندی انتقال سیگنال‌ها، پایداری و سازگاری حافظه را تضمین می‌کند. همچنین پشتیبانی از حافظه های DDR3/3L روی مدل‌های منتخب پیشرفت کرده است تا انعطاف‌پذیری و سازگاری این مدل‌ها را افزایش دهد.
 
یکی دیگر از فناوری‌های اختصاصی ایسوس 5-Way Optimization است که به صورت پویا بخش‌های ضروری سیستم را بر اساس نوع کاربرد بهینه سازی میکند. به این ترتیب عملکرد قدرتمند پردازنده، مصرف بهینه انرژی، توان فوق‌العاده پایدار دیجیتال، فن‌های خنک و بی‌صدا و همچنین تنظیمات صدا و شبکه برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها و سایر کاربردهای سیستم را به میزان قابل توجهی تضمین می‌شود. مادربوردهای جدید ایسوس به درپوش پمپ آبی نیز مجهز شده اند تا کاربران بتوانند سرعت آن را از طریق بایوس UEFI یا ویندوز ارتقا دهند.
 
مادربورد Sabertooth Z170 Mark 1 با استفاده از سپر حرارتی براق به رنگ‌های مشکی و خاکستری متالیک با زبان کاملا جدیدی در طراحی مادربوردهای سری TUF وارد میدان رقابت شده است که نمادی قدرتمند از مقاومت و زیبایی به شمار میرود. در این مادربورد عملیات خنک‌ کنندگی و نظارت بر سیستم توسط قابلیت‌های کامل TUF Ice، Thermal Radar 2 و TUF Detective 2 ارایه و  کاربران می‌توانند این امکانات را از طریق نرم‌افزار Thermal Radar یا توسط ابزارهای موبایل به راحتی کنترل  کنند.
 
قطعات به کار رفته درر مادربوردهای TUF مانند گذشته از رده نظامی هستند و برای اطمینان از پایداری و ثبات عملکرد، به طورکامل در تمام طول شبانه‌روز و در بازه زمانی بسیار طولانی مورد آزمون‌های بسیار دشوار قرار گرفته‌اند.
 
 
 
ارتباطات بی‌نظیر: اولین پنل 100W UPD و کانکتورهای U.2 در پلتفرم Z170
مادربوردهای سری جدید Z170 ایسوس به پورت USB 3.1 از نوع A و نوع C مجهز شده‌اند تا سرعت انتقال اطلاعات برای کاربران را تا 10 گیگابیت بر ثانیه افزایش دهند. علاوه بر این، ایسوس اولین پنل جلوی 100W UPD را همراه با دو درگاه نوع C ارایه کرده است. مادربورد جدید Maximus VIII Extreme ایسوس اولین مادربورد Z170 است که از کانکتورهای U.2 و Thunderbolt 3 روی بورد پشتیبانی می‌کند.
 
مادربوردهای Z170-Premium و Z170-Pro ایسوس نیز به ترتیب از پورت های  Thunderbolt 3 و Intel USB 3.1 پشتیبانی می‌کنند. تمام مادربوردهای Z170 ایسوس از جدیدترین رابط PCI Express® و درایوهای SSD نوع M.2 NVM Express برای افزایش سرعت انتقال تا 32 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.
 
تمامی مادربوردهای جدید ایسوس به 5X Protection II یا Gamer’s Guardian مجهز شده‌اند که استفاده از بهترین قطعات، طراحی استثنایی مدار و استانداردهای هیجان‌انگیز را تضمین می‌کنند. در کنار تمامی امکانات ذکر شده، مادربوردهای سری Z170 ایسوس که مبتنی بر پردازنده های Skylake اینتل طراحی شده‌اند به ویژگی های دیگری از جمله LANGuard، حفاظت در برابر افزایش ولتاژ، مدار برق رسانی دقیق و پنل پشتی از جنس استیل برخوردار هستند که برای اطمینان از کیفیت، دوام و ثبات این مادربوردها به کار رفته اند.
 
 
8 رکورد جهانی اورکلاکینگ از آن مادربوردهای ROG ایسوس
مادربوردهای سری ROG Maximus VII ایسوس توانستند با 8 رکورد جهانی و دستیابی به 12 مقام نخست در بنچمارک ها عملکرد قابل تحسینی را به نام خود ثبت کنند. در این بنچمارک از پردازنده i7-6700 استفاده شد و اورکلاکرها توانستند فرکانس پردازنده را به 6.808 گیگاهرتز برسانند. سایر رکوردهای ثبت شده توسط این مادربورد به صورت زیر است:
 

Category

Benchmark

New score

WR/GFP*

2D benchmarks

Cinebench R11.5 – 4x

15.83

GFP

Cinebench R15 – 4x

1410

GFP

GPU Pi for CPU 1B – 4x

4mn 01sec 055ms

GFP

Geekbench3 – single core

6946

WR

Geekbench3 – x4

27271

GFP

HWBOT Prime – 4x

7675.29

GFP

PiFast

9 sec 470ms

WR

wPrime 32M – 4x

3sec 152ms

GFP

wPrime 1024M – 4x

1mn 38sec 967ms

GFP

XTU – 4x

1712

GFP

Category

Benchmark

New score

WR / GFP

Legacy benchmarks

Aquamark

1x GPU

596039

WR

3DMark2001 SE

1x GPU

194767

WR

3DMark03

1x GPU

294423

GFP

2x GPU

307658

WR

3DMark05

1x GPU

78917

WR

3Dmark06

1x GPU

61613

WR

Category

Benchmark

New score

WR / GFP

3D Benchmark

Unigine Heaven – Xtreme preset

1x GPU

7619.962

GFP

2x GPU

9511.916

WR

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.