اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 12, 2015
10:10 چهارشنبه، 21ام مردادماه 1394
کد خبر: 72558

گوگل زیرمجموعه «آلفابت» می‌شود

«یازده سال پیش در هنگام تاسیس گوگل گفتیم که گوگل یک شرکت معمولی نیست و ما قصدمان این نیست که معمولی شویم.»
 
لری پیج، مدیر عامل شرکت اینترنتی گوگل، روز دوشنبه دهم اوت با گفتن این جملات، خبر از تغییرات تازه‌ای در گوگل داد. تغییراتی که هم سرمایه‌گذاران وال‌استریت را راضی نگه می‌دارد و هم روح خلاقیت و ماجراجویی همیشگی گوگل را حفظ خواهد کرد.
 
لری پیج اعلام کرد که از این به بعد، شرکت گوگل به عنوان عضوی از شرکت بزرگتری به نام «آلفابت» (الفبا)، به فعالیت‌‌های اینترنتی‌اش ادامه خواهد داد. شرکت الفبا مانند چتری برای گوگل، گوگل ونچر، لایف ساینس، و کالیکو (دیگر شرکت‌های اقماری گوگل)، گوگل اکس، درون، و .. عمل خواهد کرد.
 
خدمات محبوبی مثل نقشه گوگل، سیستم اندروید، یوتیوب و جستجوی اینترنتی همچنان تحت نام گوگل باقی خواهند ماند، اما گروه‌های دیگر به شکل شرکت‌های مجزا و زیر مجموعه الفبا خواهند رفت.
 
گوگل دیگر فقط یک موتور جستجوگر نیست. آنها به دنبال رساندن اینترنت توسط هواپیماهای بدون سرنشین به نقاط محروم دنیا هستند. آنها تا چند ماه دیگر وسایل نقلیه بدون سرنشین را راهی خیابان‌های کالیفرنیا خواهند کرد. گوگل به دنبال راز طول عمر است، آنها حتی سیستم گرمایش خانه‌ها را هم به دست گرفته‌اند. اینها همه در کنار سرویس‌های خرید آنلاین، خدمات تلفن و تلویزیون، سرویس‌های ترجمه و …را هم اضافه کنید.
 
اینها خدمات متفاوتی‌اند که مدیریت اداری و مالی آنها تحت نام یک شرکت بزرگتر برای گرانندگان گوگل راحت‌تر- و از لحاظ مالی به صرفه‌تر- خواهد بود. از طرفی سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار بورس از رشد برخی محصولات راضی خواهند ماند و از طرفی گوگل می‌تواند در قالب شرکت‌های کوچکتر به طراحی و امتحان طرح‌های تازه بپردازد بدون اینکه امنیت مالی پروژه‌های دیگر را به خطر بیاندازد.
 
«شرکت ما امروز بازدهی خوبی دارد، اما ما می‌خواهیم شفاف‌تر و پاسخگو‌تر عمل کنیم.» لری پیج در پی بیان این مطلب گفت که در شرکت الفبا وی به عنوان مدیر عامل و دیگر بنیان‌گذار گوگل یعنی سرگی برین به عنوان رئیس کل مشغول خواهند شد و مدیر عاملی گوگل به سوندار پیچار- که تا به حال مدیر کل محصولات این شرکت بود-خواهد رسید.
 
بعد از اعلام این خبر ، سهام گوگل در بازار بورس پنج درصد افزایش یافت و به ۷۰۵ دلار (در ازای هر یک سهم) رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.