اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری

گوشی

August 15, 2015
12:09 شنبه، 24ام مردادماه 1394
کد خبر: 72669

قابلیت جالب iOS 9: اپل فکر شما را می‌خواند

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌ها در سیستم عامل iOS 9 این است اگر چند هفته از آن استفاده نکنید، نمی‌توانید از امکانات پیشرفته و کارآمد آن مطلع شوید. این سیستم عامل با گذشت زمان عادات شما را شناسایی می‌کند و در مورد آنچه که قرار است بعدا انجام دهید، به شما پیشنهاداتی ارایه می‌دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قابلیت جدید موسوم به Predictive Siri این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد. زمانی که این قابلیت برای نخستین بار معرفی شد کاربران تصور نمی‌کردند استفاده زیادی از آن بکنند، اما پس از آنکه توصیه‌های کاربردی از این ابزار ارایه می‌شود با توانایی‌های آن آشنا می‌شوند.

به عنوان مثال فردی را تصور کنید که هر روز صبح با دوچرخه به محل کار می‌رود و در طول مسیر با ابزار Soundcloud در آیفون خود موسیقی گوش می‌دهد. او به طور معمول ابزار Spotlight را نیز در این مسیر به کار می‌برد.

اما در سیستم عامل iOS 9 زمانی که کاربر هدفون را به گوشی متصل می‌کند، به صورت خودکار به او پیشنهاد می‌شود که Soundcloud برایش باز شود.

این فرآیند حتی می‌تواند بهتر هم انجام شود. کاربر در زمان‌های مختلف از شبانه‌روز ابزارهای متفاوتی را اجرا می‌کند و بر این اساس در هر زمان می‌تواند پیشنهادهای جداگانه را در اختیار بگیرد.

به عنوان مثال، زمانی که از خواب بیدار می‌شوید سیستم جدید اجرای ابزاری را پیشنهاد می‌دهد که هر صبح آن را مورد استفاده قرار می‌دهید. به جای آنکه در منوی اصلی بروید و ابزار را باز کنید، Predictive Siri این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

از موسیقی گرفته تا اخبار مورد علاقه شما یا ابزار مخصوص شبکه اجتماعی می‌تواند در این پیشنهادها ارایه شود.

قابلیت کاربردی دیگری که در این سیستم هوشمند ارایه شده این است که پیشنهادهایی را هم مبتنی بر موقعیت جغرافیایی کاربر ارایه می‌دهد. این قابلیت بسیار کاربردی است و براساس آن استفاده از ابزارهایی را پیشنهاد می‌دهد که مبتنی بر موقعیت جغرافیایی کاربر بسیار کاربردی است.سیستم جدید همچنین می‌تواند تشخیص دهد که در اماکن به‌خصوص کاربر چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کند تا بر اساس آن بتواند بهترین پیشنهادها را مبتنی بر موقعیت او ارایه دهد.

به عنوان مثال، اگر شما در محل کار خود هستید و به وفور از ابزار مخصوص توئیتر استفاده می‌کنید، سیستم جدید به صورت خودکار این ابزار را در قسمت چندکاربری نمایشگر قرار می‌دهد. همچنین اگر در مرکز Disney World حضور داشته باشید، ابزار جدید از آن مطلع می‌شود و استفاده از ابزار Disney World را پیشنهاد می‌کند.

پیشنهادهای که مبتنی بر موقعیت جغرافیایی کاربر ارایه می‌شود بسیار حیرت‌انگیز است و می‌تواند بسیار کارآمد باشد. این فرآیند به گونه‌ای صورت می‌گیرد که سیستم Predictive Siri حتی می‌تواند ابزارهایی که روی گوشی خود نصب ندارید را هم پیشنهاد کند تا بر اساس مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، از مزایای این ابزار بهره‌مند شوید.

در مجموع باید گفت پیشنهادهای دستیار دیجیتالی اپل بسیار کارآمد است و به طور کلی این پیشنهادها در بهترین زمان و برای بهترین ابزارها ارایه می‌شود.

پیشنهادهای هوشمندانه نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل زمانی ارایه می‌شود که به دنبال چیزی می‌گردید تا بتوانید سریع‌تر به هدف خود برسید. با استفاده از زمان، موقعیت جغرافیایی و دیگر عوامل همواره می‌توانید بهترین پیشنهادها را دریافت کنید.

سیستم Predictive Siri بخشی از سیستم عامل iOS 9 محسوب می‌شود و قرار است نسخه نهایی آن پاییز امسال عرضه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.