تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری

August 16, 2015
17:36 یکشنبه، 25ام مردادماه 1394
کد خبر: 72697

نام نسخه بعدی اندروید Marshmallow است

شرکت گوگل نخستین بار در مه سال جاری میلادی سیستم عامل Android M را معرفی کرد و از همان زمان دو سوال اصلی در ذهن کاربران ایجاد شد. نخست آنکه این محصول با کدام شماره اختصاصی برای مشخص شده نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی گوگل وارد بازار می‌شود و دوم اینکه، M مخفف چه کلمه‌ای است تا نام نسخه بعدی اندروید مشخص شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای پاسخ دادن به سوال نخست باید بگوییم که گوگل قصد دارد نسخه 5.2 سیستم عامل موبایلی خود را با نام Android M عرضه کند که البته هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه به دست نیامده است.

اما برای پاسخ به سوال دوم پیشنهادهای مختلفی ارایه شد. برخی کارشناسان اعلام کردند که M می‌تواند مخفف کلماتی مانند Milkshake، Muffin و Marshmallow باشد. اما امروز یک تصوری ویدیویی روی سایت یوتیوب توانست جواب قطعی این سوال را مشخص کند.

باید توجه داشت که کارمندان داخلی گوگل هم تاکنون اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتند و نتوانستند مراکز خبری را راهنمایی کند.

در این تصویر ویدیویی دو خانم در حال خواندن موسیقی هستند و در آن می‌گویند «M مخفف چه کلمه‌ای خواهد بود؟» و پس از آن لیست طولانی از تمام کلمات احتمالی که با M آغاز می‌شود و گوگل می‌تواند از آنها برای نام نسخه بعدی سیستم عامل اندروید استفاده کند را می‌آورند.

اما در پایان این تصویر ویدیویی یک پسربچه روی صحنه حاضر می‌شود و با قلمی که در دست دارد، تصویری شبیه به گل ختمی می‌کشد. همین مسئله باعث شده است تا کارشناسان احتمال دهند که گوگل نام Marshmallow را برای نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی خود در نظر می‌گیرد.

البته هنوز به درستی مشخص نیست که اطلاعات مندرج در این ویدیو تا چه اندازه می‌تواند درست باشد و جواب قطعی برای Android M را مشخص کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.