بازار سرمایه

تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

August 19, 2015
20:35 چهارشنبه، 28ام مردادماه 1394
کد خبر: 72782

بخشی از شرکت HTC فروخته می‌شود

مشکلات مالی فشارهای فراوان به شرکت HTC وارد کرده است و این کارخانه موبایل‌ساز تایوانی برای ادامه حیات خود موانع فراوانی را پیش‌رو می‌بیند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش مالی اولیه‌ای که در مورد وضعیت مالی HTC در سه ماهه دوم امسال حاکی از آن است که این شرکت در دوره زمانی مذکور با ضرر مالی 257 تا 291 میلیون دلاری مواجه می‌شود.

شرکت HTC با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد کارخانه خود در شهر شانگهای چین را بفروشد تا از این طریق جلوی ضررهای مالی بیشتر را بگیرد. مذاکرات در این زمینه هم‌اکنون آغاز شده است و منابع آگاه اعلام کردند خریدار احتمالی یک شرکت چینی تولیدکننده تلفن‌های همراه است.

این واگذاری بخشی از استراتژی جامع HTC محسوب می‌شود که به موجب آن شرکت مذکور می‌کوشد هزینه‌های خود را پایین بیاورد و از این طریق بتواند حضور پویاتری در بازار جهانی تلفن همراه داشته باشد.

تصمیم جدید HTC برای تغییر ساختار اخراج بخشی از کارمندان را هم شامل می‌شود و بر اساس آن در برخی گزارش‌ها آمده است این شرکت تایوانی طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی 15 درصد کارمندان خود را اخراج می‌کند.

شرکت HTC اعلام کرد که فروش کارخانه آن در کشور چین تاثیری بر عرضه جهانی محصولات آن برجا نمی‌گذارد و کاربران بازهم می‌توانند شاهد حضور گوشی‌های این شرکت باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.