سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 22, 2015
14:39 شنبه، 31ام مردادماه 1394
کد خبر: 72851

Dell قدرت‌مندترین لپ‌تاپ بازی را عرضه کرد

شرکت Dell خبر از بازگشت لپ‌تاپ‌های Alienware 18 خود داده است. این لپ‌تاپ‌ها از دو کارت گرافیک GTX 970M و پردازنده‌ی i7-4710MQ بهره می‌برند.
 
شرکت Dell خبر از بازگشت بزرگ‌ترین لپ‌تاپ بازی‌اش یعنی Alienware 18 داده است. همانطور که انتظار می‌رود، این لپ‌تاپ یکی از قدرت‌مندترین رایانه‌های همراهی است که تا به حال ساخته شده. قیمت پایه‌ی آن هم از 2500 دلار آغاز خواهد شد.
 
این Alienware جدید بسیار بزرگ است. البته سخت‌افزار قوی‌اش این اندازه‌ی بزرگ را توجیه می‌کند. طول این لپ‌تاپ 45 و عرض‌اش هم 30 سانتی‌متر است. قطر 5 سانتی‌متری آن هم لپ‌تاپ Alienware 18 را به یکی از بزرگ‌ترین لپ‌تاپ‌های بازی موجود تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ هم‌چنین 5.5 کیلوگرم وزن دارد. به‌طور کلی باید این لپ‌تاپ را از رده‌ی رایانه‌های همراه خارج کرد.
 
صفحه‌ی نمایش 18.4 اینچی این لپ‌تاپ، یکی از دلایل بزرگ بودن‌اش است. این لپ‌تاپ هم‌چنین نه‌تنها یک، بلکه دو عدد کارت گرافیک GeForce GTX 970M دارد که در حالت SLI به یکدیگر متصل شده‌اند. امکان ارتقای این کارت‌ها به مدل GTX 980M هم وجود دارد. این دو کارت گرافیک قدرتمند هم در اندازه‌ی بزرگ لپ‌تاپ بی‌تاثیر نبوده‌اند.
 
پردازنده‌ی پایه‌ی این لپ‌تاپ اینتل Core i7-4710MQ است که در حالت عادی سرعتی 2.5 گیگاهرتزی دارد. این سرعت با اورکلاک کردن به 3.5 گیگاهرتز می‌رسد. کسانی که قدرت بیشتری لازم داشته باشند، می‌توانند به هنگام خرید این لپ‌تاپ پردازنده را به i7-4910MQ یا i7-4940MX هم ارتقا دهند.
 
مدل 2500 دلاری که مدل پایه است، 16 گیگابایت حافظه‌ی اصلی یا RAM دارد. با این حال این لپ‌تاپ‌ها‌ چهار اسلات DIMM دارند که امکان ارتقای حافظه را تا 32 گیگابایت هم فراهم می‌کند.
مدل اصلی Alienware 18 یک هارد درایو یک ترابایتی دارد. اما با پرداخت 500 دلار بیشتر می‌توان یک SSD پانصد گیگابایتی هم به این لپ‌تاپ اضافه کرد.
 
می‌توان همین حالا این لپ‌تاپ را سفارش داد. قیمت Alienware 18 از 2500 دلار شروع و تا 4650 دلار افزایش پیدا می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.