اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

تلفن همراه

August 22, 2015
19:07 شنبه، 31ام مردادماه 1394
کد خبر: 72856

استرالیا سرعت شبکه 4G را به 137 مگابیت رساند

شرکت استرالیایی Optus اعلام کرد نخستین مرکز مخابراتی در جهان محسوب می‌شود که با استفاده از فناوری 1x FDD 2x TDD1 مبتنی بر نرم‌افزار شبکه مخابراتی و دستگاه‌های موبایلی سرویس 3x Carrier Aggregation (3x CA) را ارایه می‌دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت که مراحل توسعه و آزمایش را برای سرویس مذکور پشت‌سر گذاشته است، در مناطق مختلف استرالیا این سرویس را برای 9 دستگاه ارایه کرده است.

افزودن شدن سرویس 3x CA به شبکه مخابراتی Optus 4G Plus این امکان را فراهم می‌کند تا صاحبان 9 مدل گوشی هوشمند از جمله Galaxy S6 edge+ و Galaxy Note 5 سامسونگ که به تازگی معرفی شده‌اند، بتوانند سرعت بارگذاری اینترنتی خود را نسبت به استاندارد جهانی شبکه‌های 4G چند برابر کنند.

«دنیس وُنگ» مدیر مرکز Optus Networks در این خصوص توضیح داد که شهروندان استرالیایی برای نخستین بار در جهان می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند جدید خود با سرعت 317 مگابیت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند که البته این سرویس هم‌اکنون برای شهرهای محدود و برخی دستگاه‌های موبایلی ارایه شده است.

وُنگ در این خصوص گفت: «اضافه کردن سرویس 1x FDD + 2x TDD به شبکه‌های مخابراتی کنونی باعث شده است تا سرعت بارگذاری موبایلی در استرالیا به رکورد جدید در جهان دست یابد. این فناوری برای آنکه سرعت اینترنت را بالاتر ببرد، نیاز به طیف باند مخابراتی بیشتر ندارد و مبتنی بر زیرساخت‌های کنونی سرعت را چند برابر می‌کند».

شرکت مخابراتی Optus تصمیم گرفته است تا پایان سال 2015 میلادی امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 137 مگابیت در ثانیه را برای تمام شهروندان استرالیایی فراهم کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.