تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 5, 2015
21:51 شنبه، 14ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73141

محصولات جدید در بازار ساعت‏های هوشمند

شرکت سامسونگ یک روز قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه IFA و در حاشیه آن جدیدترین محصول خودش در حوزه ابزارهای پوشیدنی را معرفی کرد. به این ترتیب بالاخره و بعد از شایعات مختلف درباره ساعت هوشمند جدید سامسونگ، Gear S2 با صفحه نمایش دایره‌ای شکل خودش رونمایی شد.
 
همان‌طور که انتظار می‌رفت و در ماه‌های اخیر پیش‌بینی می‌شد، مهم‌ترین ویژگی ساعت هوشمند جدید سامسونگ طراحی آن با صفحه گرد و چرخان است که می‌تواند آن را از محصولات رقیب متمایز کند. در واقع این ساعت هم امکانات و قابلیت‌های نسبتا مشابه محصول قبلی خودش را دارد، با این تفاوت که کاربران می‌توانند با چرخش قاب دور صفحه نمایش آن دسترسی راحت و سریع‌تری به امکانات و اپلیکیشن‌های موجود در این ساعت داشته باشند.
 
مدیران سامسونگ به خاطر این قابلیت است که Gear S2 را انقلاب جدید در صنعت محصولات پوشیدنی می‌دانند.
این ساعت که هر چرخش امکان جدید و دیگری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، در دو نسخه کلاسیک و اسپورت طراحی شده است. نسخه کلاسیک آن بند چرمی داشته و در کنار صفحه گردش ترکیب کلاسیکی شبیه به ساعت‌های مچی قدیمی دارد. در مقابل نسخه اسپورت آن بندی سیلیکونی دارد تا کمی مدرن‌تر به نظر برسد. در نهایت اما این ساعت برخلاف اغلب ساعت‌های هوشمند دیگر به جای بدنه آلومینیومی، دارای بدنه‌ای از جنس استیل بسیار محکم است. بد نیست بدانید از آنجایی که سبک معماری و طراحی‌های ایتالیایی معمولا طرفداران زیادی دارند، سامسونگ کار طراحی این ساعت را به یک طراح ایتالیایی به نام «الکساندرو مسینی» سپرده است.
 
کاربران می‌توانند با چرخش حلقه دور صفحه نمایش این ساعت به راحتی بین اپلیکیشن‌های مختلف حرکت کرده، روی نقشه یا تصاویر زوم کنند، موسیقی را عوض کنند یا عناوین خبری را در اپلیکیشن‌های خبری مرور کنند. این در حالی است که صفحه نمایش لمسی این ساعت هم این در ترکیب با این قاب چرخان، رابط کاربری تعاملی جالبی را به وجود آورده است. دو کلید Home و Back هم در کنار این ساعت قرار دارند.
 
Gear S2 همچنین امکاناتی برای تناسب اندام و فعالیت‌های روزانه کاربران دارد. این ساعت به صورت خودکار فعالیت‌های فیزیکی کاربران را ثبت کرده و در مواقع لزوم به آنها هشدار می‌دهد. کاربران این ساعت همچنین می‌توانند از امکان مقایسه میزان مصرف آب در برابر نوشیدنی‌های کافئین‌دار بهره ببرند. زمانی که کاربر از اهداف سلامتی خودش -طبق برنامه از پیش تعیین شده- دور می‌شود، صفحه نمایش این ساعت در برنامه S Health سیاه شده و برعکس اگر کاربر بیشتر به اهداف برنامه شخصی تناسب اندام و سلامتی‌اش نزدیک شود، صفحه نمایش آن سبز می‌شود.
 
ساعت جدید سامسونگ همراه با یک پایه شارژر بی‌سیم عرضه می‌شود تا شارژ آن راحت‌تر و در دسترس باشد. این ساعت همچنین با سیستم‌های هوشمند خودرو و سیستم پرداخت الکترونیک سامسونگ پی هم سازگاری دارد. صفحه نمایش گرد این ساعت اندازه 2/ 1 اینچی داشته و از نوع AMPLED است که تصاویر را با وضوح 360 در 360 پیکسل نمایش می‌دهد. این ساعت دارای امکانات ارتباطی مانند NFC، Wi-Fi و بلوتوث بوده و در نسخه‌های سازگار با 3G هم عرضه می‌شود. این محصول جدید سامسونگ در بازار ابزارهای پوشیدنی، ساختار ضد آب دارد و مبتنی بر سیستم عامل تایزن است.
 
طبق اعلام شرکت سامسونگ این ساعت با محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید 4/ 4 به بالا و مجهز به حداقل رم 5/ 1 گیگابایتی هم سازگار است. بر اساس اعلام این شرکت ساعت هوشمند جدید Gear S2 از ماه اکتبر به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد. 
 
موتو ۳۶۰ به روز شد 
اگرچند مدل بسیار مشهور و محبوب از ساعت‏های هوشمند را بخواهیم نام ببریم ساعت هوشمند Moto 360 شرکت موتورولا قطعا یکی از آنها خواهد بود. نسخه اولیه این ساعت هوشمند با صفحه نمایش گرد خود و دیزاین قابل توجه خیلی زود مورد استقبال بازار مواجه شد و این در حالی بود که این مدل از مشکلاتی مثل اندازه بزرگ وباتری ضعیف هم رنج می‏برد. حالا با گذشت حدود یکسال موتورولا نسخه دوم ساعت هوشمندش را در نمایشگاه IFA به نمایش گذاشته است.
 
موتو ۳۶۰ نسخه دوم یا نسل دوم Moto 360 حالا شامل مدل‏ها و سایزهای مختلف است. دو نسخه برای مردان، یک نسخه برای زنان و یک نسخه مخصوص ورزش. همچون نسخه اول این ساعت هوشمند کاربران قادر خواهند بود که انواع مختلفی از صفحه نمایش و بند را انتخاب کنند. در نسخه دوم این ساعت حالا تعداد انتخاب‏های کاربران بسیار بالاتر رفته و خریداران بیش از ۳۰۰ نوع ترکیب صفحه نمایش، بند، رنگ، حاشیه دور ساعت و سایز را در مقابل خود دارند و می‏توانند مدل دلخواه را ترکیب کنند. 
 
در حال حاضر مدل‏های مردانه و زنانه Moto 360 قابل پیش‏خرید از طریق وب سایت موتورولا است (از امروز) و ارسال آن تا چند هفته به‌طول می‏انجامد. نسخه Moto 360 اسپورت هنوز آماده فروش نیست و گفته شده طی دو سه ماه آینده به بازار عرضه می‏شود. ساعت‏های مردانه و زنانه Moto 360 بین ۲۹۹ تا ۴۲۹ دلار قیمت دارد و این شرکت قیمت ساعت Moto 360 مدل اسپورت را هنوز اعلام نکرده است. 
 
موتورولا در مدل‏های مردانه و زنانه Moto 360 از صفحه نمایش گرد بهره گرفته هرچند تغییراتی در آن در مقایسه با نسخه قبلی به چشم می‏خورد. نسخه مردانه Moto 360 دارای دو اندازه صفحه ۴۶ میلی‏متری (همانند نسخه اولیه این ساعت) و ۴۲ میلی‏متری است و مدل زنانه هم دارای دو اندازه ۴۲ میلی‏متری و ۱۶ میلی‏متری است. تعویض بند در هر دو نسخه این ساعت‏ها بسیار ساده‏‏تر شده نکته‏ای که باعث می‏شود بندهای مختلفی را بتوان به سرعت با ساعت همخوان کرد. 
 
نسخه مردانه Moto 360 دارای رنگ‏های نقره‏ای، طلایی و مشکی است و نسخه زنانه آن نیز دارای رنگ‏های نقره‏ای، طلایی است. همچنین نسخه زنانه این ساعت با بندهای مختلفی عرضه شده که تنوع قابل توجهی به این محصول می‏دهد. در نسخه دوم ساعت Moto 360 رزولوشن صفحه نمایش افزایش پیدا کرد، اما هنوز این صفحه نمایش LCD است و نه OLED که دیگر رقبا از آن استفاده می‌کنند، بنابراین هر چند صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی بهتر شده اما از نظر جذابیت صفحه نمایش به ساعت اپل یا ال‌جی Urbane نمی‏رسد. 
 
ساعت Moto 360 همچنین از نظر داخلی هم تغییراتی کرده است از جمله اینکه پردازنده کوالکام اسنپ‏دراگون ۴۰۰ روی آن نصب شده که باعث بالارفتن سرعت عملکرد و عمر باتری شده است. به گفته موتورولا مدل ۴۶ میلی‏متری قادر به دوروز کارکردن با هر بار شارژ است و مدل ۴۲ میلی‏متری هم حدود یک و نیم روز شارژ نگه می‏دارد. این تقریبا دو برابر میزان شارژی است که ساعت‏های نسل اول Moto 360 از آن برخوردار بودند. 
 
نسخه اسپورت Moto 360 اما خاص‏تر است چون بند سیلیکونی آن ثابت است و صفحه نمایش ویژه‏ای دارد که اطلاعات روی آن حتی زیر نور خورشید هم قابل خواندن است. اندازه صفحه نمایش اسپورت ۴۲ میلی‏متری است و طبیعتا مثل بسیاری از ساعت‏های ورزشی قادر به ثبت مسافت طی شده و همچنین دارای پردازنده GPS اختصاصی است.  از نظر نرم‏افزاری این ساعت آخرین نسخه Android Wear را روی خود دارد و قادر کار کردن هم با دستگاه‏های مبتنی بر iOS و هم اندرویدی است. 
 
موتورولا همچنین تعداد قابل توجهی صفحه ساعت دیجیتالی را برای این ساعت ارائه داده که آن را Live Dial نامیده است. ارائه اطلاعاتی مثل وضعیت هوا، تعداد قدم‏های برداشته شده، میزان باتری یا دسترسی به اپلیکیشن‏ها از دیگر امکانات آن است. همچنین موتورولا گفته است که برنامه‏نویسان می‏توانند Live Dial طراحی و عرضه کنند. 
 
به هر حال باید کمی هم با ساعت جدید موتورولا کار کرد تا متوجه جذابیت‏ها و احتمالا ضعف‏های آن شد. 
 
نخستین قدم‏های هواوی در بازار ساعت هوشمند
در همین حال همزمان هواوی هم از عرضه نخستین ساعت هوشمند خود خبر داد. ساعت هوشمند هواوی دارای صفحه نمایش ۴۲ میلی‏متری که از کریستال یاقوت کبود ساخته شده و برای مقاومت بیشتر دو لایه ضد خش نیز روی آن قرار گرفته است. همچنین بدنه این ساعت هم از جنس استیل است. 
هواوی اعلام کرده با تری ۳۰۰ میلی‏آمپری این ساعت برای استفاده در دو روز کافی است و صفحه نمایش AMOLED به همراه پردازنده اسنپ‏دراگون ۳۰۰ و حافظه ۵۱۲ مگابایتی از دیگر مشخصات این ساعت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.