امینت

تلفن همراه

September 5, 2015
22:04 شنبه، 14ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73144

۲۲۵۰۰۰ آی‌فون هک شدند

iphone 6s.jpg
 
اطلاعات مربوط به حساب کاربری ۲۲۵ هزار کاربر گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل توسط هکرها به سرقت رفت، حادثه‌ای که بزرگترین سرقت بدافزاری در تاریخ اپل نامیده شده‌است.
 
شرکت امنیتی پالوآلتو نتورکز این حمله سایبری را بزرگترین سرقت حساب‌های کاربری اپل که تاکنون شناسایی شده می‌نامد. این شرکت حمله سایبری را با کمک شرکتی چینی به نام WeipTech ردیابی کرده‌است.
 
خبر خوب برای مشتریان آی‌فون این است که بد‌افزار مورد استفاده هکرها در این حمله که KeyRaider نام دارد تنها گوشی‌های جیل‌برک شده یا قفل‌شکنی شده را هدف قرار داده‌است. 
 
قفل‌شکنی به کاربران آی‌فون امکان می‌دهد به بخش‌هایی از فایل‌های سیستمی گوشی دسترسی پیدا کنند که درحالت عادی به دلایل امنیتی دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست. بد‌افزار KeyRaider معمولا در وب‌سایت‌های چینی و اپلیکیشن‌های قفل‌شکنی آی‌فون‌ها دیده می‌شوند. اما این بد‌افزار از مرزهای چین نیز فراتر رفته و در اکنون در 18 کشور جهان از جمله آمریکا پراکنده شده‌است.
 
زمانی که گوشی قفل‌شکنی شده به بدافزار آلوده می‌شود، تمامی اطلاعات کاربر خود در فروشگاه اپل از جمله نام کاربری، رمز عبور و آی‌دی ویژه آی‌فون را در اختیار هکرها قرار می‌دهد. این بد‌افزار همچنین تمامی اطلاعات درباره آنچه در فروشگاه اپل خریداری شده را به سرقت برده و به کاربر اجازه نمی‌دهد تا گوشی‌اش را به حالت قبل بازگرداند.
 
هکرها این اطلاعات را تنها برای خود نگه نمی‌دارند و به دیگر افراد نیز اجازه می‌دهند از این اطلاعات مسروقه بهره‌برداری کنند. هکرها نر‌افزارهایی را منتشر کرده‌اند تا دیگران بتوانند با استفاده از اطلاعات به سرقت رفته به صورت رایگان اپلیکیشن‌هایی را از فروشگاه اپل دانلود کنند. تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر این نرم‌افزار را که به آنها اجازه می‌دهد از 225 هزار قربانی دزدی کنند را دانلود کرده‌اند.
 
شرکت پالوآلتو نتورکز می‌گوید قربانیان در سابقه خرید‌های خود در فروشگاه اپل سفارش‌ها و خرید‌هایی را می‌بینند که هرگز خریداری نکرده‌اند، گروهی دیگر گزارش کرده‌اند گوشی‌هایشان قفل شده و هکرها در ازای بازکردن قفل گوشی و ایجاد  دسترسی دوباره از آنها باج می‌خواهند.
 
قفل‌شکنی آی‌فون تکنیک خوبی برای مدیریت گوشی و نصب اپلیکیشن‌هایی است که شاید در فروشگاه اپل وجود نداشته‌باشند،‌ اما از سویی دیگر این کار موانعی که اپل برای ممانعت از وقوع چنین حملاتی در نظر گرفته را دور زده و دسترسی هکرها به اطلاعات گوشی را ساده‌تر می‌کند. از این رو کاربران باید بررسی کنند که آیا افزودن چند قابلیت به آی‌فون ارزش خطراتی که در پی دارد را خواهد داشت یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.