تلفن همراه

گوشی

September 10, 2015
10:29 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73214

آیفون 6 اس دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K دارد

دقایقی پیش نسل جدید آیفون‌های اپل معرفی شد. آیفون ۶ اس  و ۶ اس پلاس همراه با دوربین جدیدی روانه‌ی بازار خواهند شد که تغییراتی زیادی را به خود دیده است. رزولوشن سنسور جدید مورد استفاده توسط اپل ۱۲ مگاپیکسل است.
 
اپل در جریان کنفرانس خود نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را معرفی کرد که یکی از تغییرات و به عبارتی بهبودهای صورت گرفته در آن بهره‌گیری از سنسور جدید در این گوشی هوشمند است. اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس دوربین جدیدی را مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مورد استفاده قرار داده است.
 
اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از دوربینی بهره گرفته که در آن پردازش رنگ‌ها و همچنین کیفیت کلی تصویر بسیار افزایش یافته است. آیفون ۶ اس به واسطه‌ی بهره‌گیری از دوربین جدید، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K را نیز دارا است.
 
اپل در دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است. همانطور که پیش از این در شایعات مرتبط با آیفون نیز اشاره شده بود، در زمان ثبت تصاویر سلفی، صفحه‌ی نمایش به جای فلاش ال‌ای‌دی انجام وظیفه کرده و با روشن کردن محیط روبروی دوربین سلفی، امکان ثبت تصویر روشن‌تری را فراهم می‌کند.
 
دوربین جدید نیز همچون نسل پیشین بصورت یک‌دست و هم سطح با سطح پشتی بوده و همچنین شاهد برآمدگی پشتی در قسمت دوربین هر دو نسخه‌ از آیفون هستیم.
 
در مقایسه با نسل پیشین آیفون، دوربین جدید از نظر تعداد پیکسل‌ها با افزایشی ۵۰ درصدی روبرو شده است. باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی تعداد پیکسل‌ها، پیکسل‌های مخصوص فوکوس نیز با افزایشی ۵۰ درصدی همراه شده‌‌اند.
 
اپل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود از ویژگی 3D Touch Display استفاده کرده است که این قابلیت ویژگی‌های جدیدی را در برای بکارگیری دوربین در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ویژگی جدید که با بهره‌گیری از 3D Touch Display در آیفون در دسترس است، Live Photos نام دارد. در زمان عکاسی دوربین آیفون لحظاتی پس از فشار دادن کلید شاتر روی صفحه‌ی نمایش نیز به ثبت تصاویر می‌پردازد، در صورتی که پس از پایان یافتن فرایند انکشت خود را روی صفحه‌ی نمایش و تصاویر به آرامی فشار دهیم، مجموعه‌ی تصاویر ثبت شده به آرامی به همراه صدا پخش خواهند شد.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.