تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گجت

گوشی

لبه تکنولوژی

لوازم جانبی

September 10, 2015
16:45 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73246

معرفی نسل جدید لوازم جانبی اپل برای آیفون و آیپد + عکس

شرکت اپل کنفرانس سالانه خود را برگزار کرد تا نسل جدید گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad را در معرض دید عموم قرار دهد. در این کنفرانس دو گوشی هوشمند آیفون 6s و آیفون 6s Plus اپل معرفی شدند و همزمان با آنها بزرگترین رایانه لوحی ساخته شده در شرکت اپل با نام iPad Pro ارایه شد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت اپل طبق روال سال‌های گذشته همزمان با این محصولات نسل جدید لوازم جانبی خود را هم معرفی کرد تا کاربران بتوانند دستگاه‌های موبایلی آن را بهتر و کارآمدتر مورد استفاده قرار دهد. این بار برای دستگاه‌های موبایلی اپل قاب ویژه، صفحه کلید هوشمند و قلم هوشمند عرضه شد.

قاب چرمی و سیلیکونی آیفون 6s

شرکت اپل در سری قاب‌های خود برای آیفون رنگ‌های جدیدی اضافه کرد تا کاربران بتوانند برای محافظت از آیفون 6s و آیفون 6s Plus قاب مورد نیاز خود را با جنس چرم یا سیلیکون انتخاب کنند.

قاب چرمی با رنگ‌های آبی نیمه‌شب، قهوه‌ای زین اسب، رز خاکستری، قهوه‌ای و سیاه عرضه می‌شود. سری قاب‌های سیلیکونی نیز با رنگ‌های سفید، خاکستری ذغال‌سنگ، سفید آنتیک، آبی، فیروزه، آبی نیمه‌شب، صورتی، قرمز و نارنجی عرضه خواهد شد.

قاب‌های چرمی 45 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و قاب‌های سیلیکونی هم با قیمت 35 دلار عرضه می‌شوند. باید توجه داشت که این قاب‌ها با مدل‌های قبلی گوشی هوشمند اپل یعنی آیفون 6 و 6 Plus سازگاری ندارد و به صورت اختصاصی برای بدنه جدید آیفون طراحی شده‌اند.

شارژر Lightning Dock آیفون

گوشی هوشمند آیفون 6s پایه شارژی جدیدی را شامل می‌شود که به صورت رومیزی طراحی شده است و کاربر به کمک آن می‌تواند آسان‌تر از قبل گوشی خود را شارژ کند. این پایه شارژی در چهار رنگ گوشی ساخته شده است و بر این اساس کاربران می‌توانند یکی از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، خاکستری فضایی و رنگ جدید رز طلایی را انتخاب کنند. بدنه این پایه شارژی مانند آیفون جدید از جنس آلومینیوم است.

این پایه شارژی از طریق سیستم ارتباطی Lightning به گوشی متصل می‌شود و یک خروجی ویژه برای هدفون دارد تا زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است کاربر بتواند از اسپیکر و هدفون آن استفاده کند. پایه شارژی Lightning Dock اپل 49 دلار قیمت‌گذاری شده است که با گوشی آیفون 6s و آیفون 6s Plus سازگاری دارد و همچنین دیگر مدل‌های قدیمی آیفون iPad با قابلیت سازگاری از فناوری Lightning می‌توانند از آن استفاده کنند.

قلم هوشمند Apple Pencil

شرکت اپل قلم هوشمند جدیدی عرضه کرده است که برای رایانه لوحی بزرگ iPad Pro مورد استفاده قرار می گیرد. این قلم هوشمند Apple Pencil نام دارد و ضمن داشتن قابلیت‌های مختلف، مبتنی بر فشار وارد شده روی نمایشگر عکس‌العمل نشان می‌دهد.

شما می‌توانید روی این قلم فشار وارد کنید تا میزان ضخامت نوک آن روی نمایشگر لمسی مشخص شود و شیب آن بر اساس طراحی یا نوشته مورد نظر شما تنظیم گردد. رایانه لوحی iPad Pro به صورت ویژه با قلم هوشمند Pencil سازگار شده است و سیگنال‌های 240 هرتزی آن را به جای سیگنال‌های 120 هرتزی انگشت اسکن می‌کند.

قلم Pencil یک باتری داخلی دارد که از طریق سیستم ارتباطی Lightning می شود و به صورت مستقیم به تبلت iPad Pro متصل می‌شود. باتری این قلم هوشمند با هر بار شارژ می‌تواند برای 12 ساعت استفاده مستمر انرژی را در خود نگه دارد و اگر تنها 15 ثانیه به شارژر متصل باشد، تا 30 دقیقه می‌توان از آن استفاده کرد.

شرکت اپل ابزارهای Notes و Mail در سیستم عامل iOS 9 را به طور کامل با قلم هوشمند Pencil سازگار کرده است. ابزار Paper که توسط شرکای اپل عرضه شده است هم با این قلم سازگاری دارد و کاربران می‌توانند آن را با قیمت 99 دلار خریداری کنند.

صفحه‌کلید Smart Keyboard

شرکت اپل برای تبلت جدید iPad Pro سیستم ویژه‌ای را با نام Smart Keyboard عرضه کرد که به صورت همزمان در قالب صفحه‌کلید، پایه و قاب محافظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صفحه کلید مبتنی بر طراحی Smart Cover اپل ساخته شده است که البته مشابه صفحه کلید دکمه‌های مختلف را هم شامل می‌شود.

صفحه‌کلید هوشمند تمام کلیدهای یک صفحه‌کلید معمولی را در خود جا داده است و از نظر ظاهری شبه به کیبورد رایانه‌های Mac است که با سیستم عامل جدید iOS 9 سازگاری دارد. این محصول از نوعی پارچه بافته‌شده سفارشی ساخته شده است که در برابر قطرات آب مقاوم است. این محصول یک سطح ویژه را شامل می‌شود که در مقابل هرگونه ضربه و فشار هم مقاومت می‌کند.

اگر صفحه‌کلید را تا کنید در قابل یک پایه ویژه برای تبلت iPad Pro عمل می‌کند تا هنگام تماشای تصاویر ویدیویی دچار مشکل نشوید. صفحه کلید همچنین می‌توانند به عنوان قاب محافظ در اختیار شما قرار گیرد. این محصول به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و البته سیستم Smart Connector در تبلت iPad Pro وظیفه انتقال داده از آن را برعهده دارد. صفحه کلید هوشمند Smart Keyboard اپل با قیمت 169 دلار برای تبلت iPad Pro به فروش می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.