تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

September 12, 2015
15:21 شنبه، 21ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73274

بهترین دستبندهای تناسب اندام

دستبندها و محصولات تناسب اندام در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این پدیده‌های تکنولوژی دقیقا نقطه مقابل لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌های هوشمند امروزی هستند که اغلب باعث کم‌تحرکی کاربران می‌شوند.
 
`دستبندها و محصولات دیجیتالی پوشیدنی و ویژه سلامت و تناسب اندام به خوبی می‌تواند کیفیت و سبک زندگی کاربرانشان را ارتقا بدهند. این محصولات با پیگیری وضعیت جسمی و فعالیت‌های فیزیکی کاربرانشان می‌توانند به آنها آمارهای مختلفی را ارائه کنند و در نهایت به آنها برای رسیدن به تناسب اندام انگیزه و انرژی بدهند. 
 
حالا ساعت‌های هوشمند هم برای رقابت با این محصولات به بازار آمده‌اند؛ اما کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که ساعت‌های هوشمند همچنان نمی‌توانند جای دستبندهای تناسب اندام را در میان کاربران و طرفداران پر و پا قرص‌شان بگیرند. در واقع به همین دلیل هم هست که این روزها انواع مختلفی از دستبندهای تناسب اندام با قابلیت‌ها و طراحی‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند و کار انتخاب را برای خریداران سخت می‌کنند. با این اوصاف است که مجله Business Insider به تازگی به بررسی و انتخاب بهترین دستبندهای تناسب‌اندام پرداخته و آنها را معرفی کرده است که با آنها در اینجا آشنا می‌شویم:
 
Fitbit Charge HR با قیمت 138 دلار برای استفاده عمومی: اگر به دنبال یک دستبند هوشمند تناسب اندام برای استفاده عمومی برای ارتقای سلامت کلی بدن‌تان هستید، این دستبند انتخاب مناسبی خواهد بود.
 
 Fitbit Charge HR ترکیبی از قابلیت‌های مختلف را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ در حالی که عمر باتری طولانی و قیمت مناسب آن می‌تواند آن را در میان رقبایش متمایز کند. این دستبند عملکرد بسیار دقیق‌تری نسبت به دیگر محصولات پوشیدنی که روی مچ دست قرار می‌گیرند، دارد. این محصول به خوبی تعداد قدم‌ها، شرایط خواب و دیگر متغیرها را به صورت خودکار اندازه‌گیری می‌کند و از طریق اپلیکیشن خاص خودش به کاربران گزارش می‌‌دهد. طراحی این محصول بسیار راحت بوده و همیشه و همه‌جا می‌تواند همراه کاربرانش باشد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ کامل می‌تواند از 5 تا 7 روز کار کند.
 
 
 این دستبند وقتی با موبایل هوشمند کاربران مرتبط می‌شود می‌تواند شماره افراد تماس گیرنده را هم نمایش دهد. با این همه اما کارشناسان معتقدند که حسگر ضربان قلب این دستگا در هنگام ورزش چندان دقیق کار نمی‌کند، این دستبند برای هنگام شنا یا حمام مناسب نیست و در نهایت اعلانات موبایل هوشمند به شکل محدودی روی آن نمایش داده می‌شوند. 
 
Jawbone Up Move با قیمت 40 دلار برای طرفداران خرید ارزان قیمت: این محصول شاید ارزان‌ترین محصول پوشیدنی تناسب اندام بازار باشد. درست به همین دلیل هم هیچ خبری از نمایشگرهای ظریف یا قابلیت‌های چندان پیشرفته روی آن نیست. با این حال اما کاربران این محصول می‌توانند ابزارهای کم اما مفیدی را روی آن برای رسیدن به تناسب اندام پیدا کنند. اگر به دنبال آن هستید که دور کمرتان را به اندازه بودجه‌تان لاغر کنید و شکل بدهید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.
 
Jawbone Up Move می‌تواند گام‌ها، خواب، کالری مصرفی و موارد مشابه اینها را اندازه‌گیری کرده و سپس این اطلاعات را از طریق بلوتوث روی دستگاه‌های اندرویدی یا iOS ارسال کند. علاوه بر اینها اپلیکیشن ویژه Up هم می‌تواند با هماهنگی کامل با این دستگاه به تحلیل داده‌ها بپردازد. باتری این محصول در هر بار شارژ کامل تا 6 ماه دوام دارد. با این حال اما طراحی ظاهری این محصول شاید نتواند چندان جالب توجه باشد، این دستگاه ساختار ضد آب ندارد و اپلیکیشن آن نسخه دسکتاپ ندارد.
 
 
Garmin Vivoactive با قیمت 207 دلار برای ورزشکاران: اگر شما شخص فعالی هستید و به دنبال محصولی برای پیگیری تمام انواع فعالیت‌های فیزیکی خودتان هستید، این دستبند انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. طراحی این دستبند کمی شبیه به ساعت هوشمند است و می‌تواند اعلانات اولیه و مهم را نمایش داده یا امکان کنترل موسیقی را از طریق ارتباط بلوتوثی با هر دستگاه اندرویدی یا iOS به کاربرانش بدهد. این دستگاه قابلیت بررسی فعالیت‌های جسمی افراد در رشته‌های مختلف ورزشی مانند دو و میدانی، دوچرخه‌سواری، شنا و حتی گلف را دارد.
 
Garmin فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خودش را هم دارد و به این ترتیب کاربران این محصول می‌توانند اپلیکیشن ویژه آن را از این فروشگاه دریافت کنند. این دستبند طراحی سبک و باریکی داشته و به این دلیل راحت است. با این همه اما این دستگاه امکان کنترل ضربان قلب را نداشته و سیستم بررسی خواب کاربران در آن هم بسیار ساده و اولیه است. 
 
Moov با قیمت 50 دلار برای دویدن: مدیر این شرکت معتقد است که آنها دستبند تناسب اندام تولید نمی‌کنند، بلکه یک مربی شخصی پوشیدنی را برای کاربران ارائه می‌دهد. این دستگاه شاید بهترین محصول دیجیتال تناسب اندام برای دادن انگیزه به کاربرانش باشد. در واقع این موضوع به خاطر سیستم فیدبک مفید و کاربردی آن است که در طول ورزش به کاربرانش آن را منتقل می‌کند. این دستگاه همچنین امکان پیگیری میزان فعالیت جسمی کاربرانش را هنگام بوکس، شنا و دوچرخه‌سواری هم دارد.
 
این دستگاه می‌تواند روی مچ دست یا مچ پا بسته شود و این یک حسگر شتاب‌سنج و البته GPS موبایل هوشمند کاربر برای تعیین میزان حرکت او کمک بگیرد. اپلیکیشن ویژه این محصول هم نکات جالب، مفید و انگیزه بخشی را برای دویدن سریع‌تر برای چربی‌سوزی بهتر به کاربرانش می‌دهد. طراحی این محصول کوچک و راحت است، اما طراحی آَن کمی قدیمی به نظر می‌رسد و برای کار به شدت به موبایل هوشمند وابسته است. 
 
 
Basis Peak با قیمت 5/ 179 دلار برای بررسی شرایط خواب: این دستبند به عنوان یک دستبند سلامتی معمولی امکانات کاربردی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به طور منظم ضربان قلب کاربرانش را بررسی می‌کند و طراحی شبیه به ساعت هوشمند دارد. این محصول می‌تواند به صورت خودکار به شما بگوید که خوابیده‌اید یا در حال ورزش هستید. ساختار این محصول ضد آب است و می‌تواند میزان کالری مصرفی شما را از طریق دمای پوست شما اندازه‌گیری کند. در واقع نقطه قوت این محصول بررسی شرایط خواب کاربران و ارائه اطلاعات جزئی مختلف درباره آن است. با این حال صفحه نمایش لمسی این دستگاه چندان سریع عمل نمی‌کند و عمل باتری آن از محصولات مشابهش کمتر است. 
 
 
Withings Activite Pop با قیمت 150 دلار برای طرفداران محصولات لوکس: اگر به دنبال یک دستبند تناسب اندام با طراحی شیک و متفاوت هستید، این محصول می‌تواند توجه شما را به خودش جلب کند. این محصول در واقع ظاهرا یک ساعت ساده و مدرن است که قابلیت‌های ویژه‌ای در بررسی شرایط سلامت و جسمی کاربرانش دارد. صفحه نمایش آن گرد است و طراحی راحتی دارد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ کامل تا 8 ماه دوام دارد. این محصول امکان بررسی خواب و فعالیت‌های جسمی را به‌صورت خودکار داشته و از آلارم در حالت سایلنت یا سکوت هم بهره می‌برد. با این حال این دستگاه از کمبود اپلیکیشن همراه رنج می‌برد و به همین دلیل لازم است کاربرانش تقریبا هر روز اطلاعاتشان را در جایی ثبت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.