تلفن همراه

گوشی

September 13, 2015
12:51 یکشنبه، 22ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73302

دلیل افزایش وزن آیفون‌ 6 اس و 6 اس پلاس آلیاژ جدید آلومینیوم بدنه آنها نیست

اگر برای اولین بار آیفون ۶ اس را در دست بگیرید متوجه سنگین‌تر شدن آن نسبت به قبل می‌شوید. در حالی که بسیاری دلیل این افزایش وزن را استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می‌دانستند اما شواهد حاکی از آن هستند که جنس بدنه تاثیری در افزایش وزن آیفون‌های جدید نداشته است.
 
هر دوی آیفون‌های جدید نسبت به نسل قبلی خود ۱۱ درصد وزن بیشتری دارند. این افزایش وزن زیاد نیست اما قابل صرف‌نظر هم نیست و می‌توان به راحتی متوجه آن شد. اما دلیل اصلی این افزایش وزن چه بوده است.
 
بسیاری دلیل این افزایش وزن را استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می‌دانند که البته تصور غلطی است. ترکیب درصدی آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده در آیفون‌های جدید مشخص نیست اما این سری از آلومینیوم کمی چگال‌تر از سری ۶۰۰۰ است. تفاوت این دو در عنصر مورد استفاده به عنوان آلیاژ آلومینیوم است، در سری ۷۰۰۰ عنصر اصلی آلیاژ روی بوده و در سری ۶۰۰۰ عنصر منیزیم است.
 
بنابر گفته‌ی اپل، آلومینیوم مورد استفاده در آیفون ۶ اس پلاس تنها دو گرم نسبت به نسل قبلی وزن بیشتری دارد و حتی آلومینیوم بکار رفته در آیفون ۶ اس نسبت به آیفون ۶، یک گرم سبک‌تر است. بنابراین ممکن است آلیاژ جدید مصرفی آیفون‌های جدید را از Bendgate دیگر نجات دهد اما دلیل افزایش وزن آن‌ها نیست.
 
دلیل اصلی این افزایش در وزن، استفاده از صفحه نمایش لمس سه بعدی است. در آیفون ۶ صفحه نمایش ۱۲ گرم وزن داشته اما حالا این مقدار به ۲۹ گرم رسیده است. ۱۷ گرم اضافه شده به دلیل لایه‌ی جدیدی است که برای اندازه‌گیری مقدار فشار، بکار گرفته شده است.
آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به ترتیب ۱۴ و ۲۰ گرم نسبت به نسل قبل افزایش وزن داشته‌اند که این مقدار در استفاده‌ی روزمره شاید خیلی به چشم نیاید اما قابل صرفنظر هم نیست.
 
نظر شما چیست؟ آیا افزایش وزن آیفون‌های جدید آزاردهنده خواهد بود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.