اپراتورها

تلفن همراه

September 15, 2015
19:15 سه شنبه، 24ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73341

اپراتورهای مجازی ۱۵ درصد بازار ارتباطات را به دست می‌گیرند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) تا ده سال آینده ۱۵ درصد از سهم بازار ارتباطات کشور را به دست آورده و حدود ۱۳ میلیون مشترک را پوشش خواهند داد.
 
علی‌اصغر عمیدیان در همایش "اپراتورهای مجازی تلفن همراه: موفقیت یا ناکامی" با اشاره به وضعیت ارتباطات اپراتورهای مجازی در سطح جهان گفت: در قاره آسیای میانه که کشور ایران را نیز شامل می‌شود ارتباطات اپراتورهای مجازی در سال ۲۰۱۴، حدود ۰,۷ درصد بوده که براساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۱۹ به ۴۴ درصد افزایش می‌یابد. این موضوع نشان می‌دهد پتانسیل خوبی برای رشد اپراتورهای مجازی تلفن همراه در این منطقه وجود دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس مطالعات و بررسیهای انجام شده جمعیت جوان و فعال، اشباع شدن بازار موبایل و اضافه کردن ظرفیتهای جدید برای اپراتورهای حقیقی، سه عامل مهم ضرورت ورود اپراتورهای مجازی به بازار ارتباطات است که همه این موارد در حال حاضر، در کشور وجود دارد.
 
وی در تبیین ضرورت صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه به نتایج بررسی و مطالعات انجام شده در رگولاتوری اشاره کرد و گفت: در بررسی ورود اپراتور چهارم تلفن همراه به حوزه ارتباطات با حضور MVNOها، نتایج مطالعات نشان داد در شرایط فعلی، ورود اپراتورهای مجازی باعث تقویت رقابت و بهبود ارائه خدمات و سرویسها می‌شود که بر همین اساس رگولاتوری فراخوان صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه را منتشر کرد.
 
عمیدیان با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به عنوان نماینده حاکمیت باید هم مدافع منافع سرمایه‌گذاران و هم حقوق مشترکان باشد گفت: به دنبال آن هستیم که با ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه کشور، برای مشترکین قدرت انتخاب بیشتری ایجاد کنیم تا بتوانند در فضای شفاف و روشن سرویسها و خدمات مختلف، انتخاب شایسته‌ای داشته باشند و سرویسهائی با قیمت مناسب و کیفیت بالاتر دریافت کنند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره نقاط قوت ورود اپراتورهای مجازی عنوان کرد: ورود بازیگران جدید به بازار تلفن همراه، کمک به شرکتهای فعال در حوزه ارتباطات ثابت، ایجاد فرصتهای جذب سرمایه‌گذاری، امکان حضور اپراتورهای خارجی، افزایش کیفیت سرویس در پی افزایش رقابت و نوآوری در خدمات و سرویسهای ارائه شده از نقاط قوت ورود اپراتورهای مجازی است.
 
وی تبعیض از سوی فروشندگان عمده، همزمانی ورود MVNO ها و اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) و رومینگ ملی را از چالشهای پیش روی اپراتورهای مجازی تلفن همراه عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.