اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

October 11, 2015
8:29 یکشنبه، 19ام مهرماه 1394
کد خبر: 73745

NEC ژاپن: به دنبال سرمایه گذاری وسیع در بازار تله‌کام ایران هستیم

NEC.png

شرکت ژاپنی NEC در انتظار ورود به بازار تله‌کام ایران و سرمایه‌گذاری وسیع در این بازار پس از تحریم است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن با اعلام امضای پیمان سرمایه‌گذاری با ایران در روز دوشنبه هفته جاری، از آمادگی شرکت‌های بزرگ ژاپنی برای حضور گسترده در بازار ایران خبر داد. در میان این شرکت‌ها اسم NEC نیز به چشم می‌خورد که پیش از اعمال تحریم‌ها علیه ایران در بازار تله‌کام فعالیت می‌کرد و اکنون قصد دارد حضور تجاری خود در ایران را دوباره از سر بگیرد.
 
وزیر امور خارجه ژاپن روز دوشنبه، ۲۰ مهر ماه سال ۹۴، سفر خود به ایران را با هدف گسترش روابط دوجانبه و گفت وگو در باره تقویت همکاری‌های دیپلماتیک، سیاسی و تجاری میان دو کشور آغاز می‌کند و انتظار می‌رود پس از آن پای شرکت‌های فناوری ژاپنی به بازار درحال رشد ایران باز شود.
 
NEC یک شرکت چندملیتی فعال در زمینه فناوری اطلاعات است که علاوه بر محصولاتی نظیر قطعات الکترونیکی و ابزار مخابراتی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها، خدمات زیرساختی ارایه می‌دهد.
 
کمپانی نیپون- الکتریک (Nippon Electric Company) در ۱۹ جولای ۱۹۸۸ به عنوان اولین سرمایه‌گذاری مشترک ژاپن با کشورهای خارجی، توسط کنیهیکو ایوادار با شرکت آمریکایی وسترن-الکتریک (Western Electric Company) تاسیس شد. از ۱۹۸۳ این شرکت به نام NEC شناخته شد.
 
هدف اصلی این شرکت که دستیابی به شعار تولید بهتر و سرویس بهتر بود، تا نیم قرن به تحقق نرسید و در سال ۲۰۰۷ شرکت NEC با همکاری شرکت خودروسازی نیسان شروع به تولید باتری‌ برای خودروهای هیبریدی کرد.
 
این شرکت امروزه در بیشتر کشورها فعالیت دارد و در سال ۲۰۱۱ مجموعه NEC سرمایه‌گذاری مشترکی با کمپانی ‍چینی Lenovo در زمینه تولید لپ‌تاپ آغاز کرد. درآمد شرکت NEC تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳، حدود ۳۲٫۵ میلیارد دلار گزارش شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.