اپراتورها

تلفن همراه

October 15, 2015
22:00 پنجشنبه، 23ام مهرماه 1394
کد خبر: 73819

توضیحات وزیر ارتباطات درباره حضور ایرانسل در بورس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حضور شرکت ایرانسل در بورس گفت: در شرایطی که کشورهای مختلف دنیا برای سرمایه‌گذاری در ایران در حال برنامه‌ریزی هستند، صلاح نیست شرکتی که در سال‌های سخت تحریم با وجود همه مشکلات، سرمایه‌گذاری در ایران را دنبال کرده ، با مشکل مواجه کنیم.
 
محمود واعظی در حاشیه مراسم روز جهانی پست در جمع خبرنگاران افزود: بحث بورسی‌شدن ایرانسل منتفی نشده، اما زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به تعلق 49 درصد سهام ایرانسل به سرمایه گذار خارجی افزود: اکنون در شرایطی که کشورهای مختلف قصد ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در آن را دارند، لازم است از شرکتی که در شرایط سخت با ما همکاری کرده و سرمایه‌گذاری خود در ایران را رها نکرده حمایت کنیم و حال که این شرکت اعلام می‌کند شرایط آماده ای برای بورسی شدن ندارد، ما هم باید کمی انعطاف‌پذیر باشیم.
 
واعظی تاکید کرد: این شرکت فعالیت‌های خود را به طور مرتب و شفاف انجام می‌دهد و با بورسی نشدن این شرکت، اتفاق خاصی نخواهد افتاد ، اما به هرحال حالا که سرمایه‌گذاران خارجی قصد ورود به ایران را دارند اگر فضای سرمایه را آرام‌تر نگه داریم شرایط بهتری در کشور حاکم می‌شود.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌های وزارت ارتباطات در زمینه‌ی اعطای پروانه‌های جدید گفت: برای این پروانه‌ها دو سال مطالعه صورت گرفته و لازم است هر شرکتی که خواستار پروانه است، شاخص‌ها، معیارها و توانایی‌های خاصی نیز از نظر مالی و فنی داشته باشد تا بتوانیم به آن پروانه خدمات بدهیم . 
 
واعظی افزود: شرکت‌های مختلفی اعلام آمادگی کرده‌اند و از میان نزدیک به هزار شرکتی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند، تاکنون هشت شرکت شرایط دریافت مجوز ارائه خدمات گسترده ارتباطاتی ( FCP ) داشته اند و در آینده نزدیک پروانه‌های خود را دریافت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.