تلفن همراه

گوشی

December 1, 2015
11:24 سه شنبه، 10ام آذرماه 1394
کد خبر: 74773

پاکستان بلک‌بری را مجبور به ترک بازار این کشور کرد

بلک‌بری به خاطر تعارض‌هایی که بادولت‌مردان پاکستان پیدا کرده قصد دارد تا محصولات‌اش را از این کشور خارج کند و بازار آن‌جا را فاکتور بگیرد.
 
این برند بزرگ گوشی‌های هوشمند معروف است که نهایت امنیت اطلاعات کاربران‌اش را مد نظر قرار می‌دهد. حریم کاربر برای بلک بری اهمیت فراوانی دارد و اکثر کسانی که حساسیت زیادی نسبت به درز نکردن اطلاعات خود دارند از این برند گوشی استفاده می‌کنند.
 
این برند بزرگ گوشی‌های هوشمند معروف است که نهایت امنیت اطلاعات کاربران‌اش را مد نظر قرار می‌دهد.
اما حالا چرا بلک‌بری باید از بازار پاکستان خارج شود؟ مدتی پیش افرادی که در این کشور در راس قدرت و سیاست هستند از بلک‌بری خواسته‌ بودند تا دسترسی به اطلاعات شهروندانی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند را فراهم کند. بلک‌بری هم قبول نکرد.
 
با این‌که حذف یک کشور از بازار محصولات مساوی است با نادیده گرفتن حجم زیادی از منافع مالی و تبلیغاتی، اما پاکستان روی حرف خود پافشاری داشته و حالا بلک‌بری هم که سیاست شرکت خود را مغایر با درخواست‌های این کشور می‌بیند، راهی به جز حذف این کشور از بازار محصولات خود ندارد.
 
در واقع پس از این عدم توافق، از تیرماه به فروشنده‌های محلی اطلاع داده شد که تا هفته‌ی اول آذرماه فرصت دارند “به دلایل امنیتی” کاملا فروش و خدمات محصولات بلک‌بری را متوقف کنند. حالا این اولتیماتوم عقب افتاده و تا هفته‌ی اول دی‌ماه فرصت هست ولی پاکستان بر این تصمیم قاطع است.
 
امنیت اطلاعات و حریم خصوصی، به‌ویژه در فضای مجازی، از زمان ماجرای «اسنودن» به این‌طرف به یک دغدغه‌ی بزرگ تبدیل شده است.
سیاست بلک‌بری این‌طور است که اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران‌اش را در حریم خصوصی حفظ می‌کند و دسترسی سایرین به محتوای این گوشی‌ها (از ایمیل‌ها گرفته تا مسنجر ویژه‌ی بلک‌بری با نام BBM) ممکن نیست. این یکی از معیارها و اصول شناخته‌شده‌ی بلک‌بری هست که حالا هم این شرکت حاضر به تخطی از آن نیست.
 
آمریکا اخیرا با هدف تامین امنیت اطلاعاتی بیش‌تر برای شهروندان خود قانونی را لغو کرده که شرکت‌ها را ملزم می‌کرد در نرم‌افزارهای‌شان به اطلاعات خصوصی کاربران‌شان دسترسی فراهم کنند. امنیت اطلاعات و حریم خصوصی، به‌ویژه در فضای مجازی، از زمان ماجرای «اسنودن» به این‌طرف به یک دغدغه‌ی بزرگ تبدیل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.