سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 6, 2015
7:39 یکشنبه، 15ام آذرماه 1394
کد خبر: 74861

تحرک شرکت‌های کامپیوتری چینی

روزهای پایانی سال 2015 به روال سال‏های پیش با تلاش شرکت‌های معتبر برای ارائه محصولات جدید در آغاز سال سپری می‏شود و بر این اساس بازارهای جهانی آماده می‌شوند تا با معرفی جدیدترین محصولات خریداران را بار دیگر نزدیک به پیشخوان‌های خرید ببینند. 
 
هرچند که تحرک شرکت‌های چینی در این بازار بسیار مشهود است بنابراین در ادامه نگاهی به چند محصول جدید که در آستانه سال میلادی جدید از سوی چند شرکت چینی معرفی و رونمایی می‌شوند، می‌اندازیم.کمپانی چینی لنوو یکی از تولیدکنندگان رایانه‏های شخصی در جدیدترین اقدام خود قصد دارد سال میلادی جدید را با همکاری شرکت ریزر (Razer) که تولید کننده محصولات گیمینگ است، شروع کند.
 
درحالی‌که این روزها بازار کامپیوترهای شخصی حال و روز خوبی ندارند، لنوو توانسته فروش و سودش را در عرضه محصولات گیمینگ ثابت نگه دارد و حالا قصد دارد در نمایشگاه CES 2016 از اولین کامپیوتر گیمینگ خود که باهمکاری ریزر تولید شده است، رونمایی کند.قرار است کامپیوترهای لنوو نسخه ریزر با یک تفاوت در ارائه رنگی که مشخصه شرکت ریزر است به بازار بیایند که استفاده از رنگ سبز به جای قرمز و به نوعی نماد شرکت ریزر نیز هست. به هر صورت با اعلام رسمی از سوی این دو شرکت محصول جدیدشان را در ماه ژانویه و در نمایشگاه CES 2016، با عنوان کیس مخصوص گیمینگ Lenovo Y Series:Razer edition رونمایی می‌کنند. کمپانی دل نخستین شرکتی بود که با عرضه کیس مخصوص گیمینگ Alienware پا به این عرصه گذاشته است.
 
در ادامه لنوو همچنین قصد دارد به‌زودی از دو لپ‏تاپ و یک کامپیوتر دسکتاپ جدید رونمایی کند. دو لپ‌تاپ جدید به نام‏های ThinkPad P50s و ThinkPad P40 Yoga هستند و کامپیوتر دسکتاپ ThinkStation P310 معرفی شده است. محصولات جدید لنوو از نسل ششم پردازنده‌های شرکت اینتل موسوم به Skylake و پردازنده‌های گرافیکی Quadro شرکت انویدیا بهره می‌برند. لپ‌تاپ ThinkPad P40 Yoga یک محصول هیبریدی است که از صفحه نمایش با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بهره می‌برد. این صفحه نمایش که به فناوری فشار سنج مجهز شده است تا ۲۰۴۸ درجه مختلف فشار را تشخیص می‌دهد.
 
قلم Pen Pro لپ‌تاپ ThinkPad P40 Yoga به‌صورت جداگانه ارائه خواهد شد.بالاترین مدل این محصول به همراه ۱۶ گیگابایت رم، نسل ششم پردازنده‌های Core i7 اینتل، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازنده گرافیکی Quadro M500M شرکت انویدیا ارائه می‌شود. این لپ‌تاپ آزمون دوامMil-SPEC را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از صفحه کلید Lift ‘n Lock لنوو بهره می‌برد که صفحه کلید را در حالت لپ‌تاپ به صفحه نمایش قفل می‌کند.اما لپ‌تاپ ThinkPad P50s نسخه باریک‌تر workstation‌های همراه سری P این شرکت است. وزن محصول جدید شرکت لنوو 2/ 2 کیلوگرم و ابعاد فیزیکی آن نیز 6/ 380 x 258.2 x 23.3mm خواهد بود.
 
این لپ‌تاپ به صفحه نمایشی با وضوح 3K مجهز شده است و از پردازنده گرافیکی Quadro M500M به همراه ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD برخوردار است.  مدت زمان شارژدهی آن نیز به لطف استفاده از فناوری Power Bridge لنوو، حدود ۱۷ ساعت خواهد بود. Workstation دسکتاپThinKStation P310 آخرین محصول معرفی شده از سوی شرکت لنوو بود که مدل‌های مختلف آن به همراه پردازنده‌های Skylake Core i3, i5, i7 یاXeon E3-1200 v5 ارائه می‌شود و میزان رم آن در بالاترین مدل به ۶۴ گیگابایت رم DDR4 که در چهار شکاف قرار گرفته‌اند، می‌رسد.
 
این سه محصول جدید در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ ارائه خواهند شد و اعلام رسمی درباره قیمت‏های این محصولات نشان می‌دهد لپ‌تاپ ThinkPad P40 Yoga با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار، لپ‌تاپ ThinkPad P50s با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار و رایانه دسک‌تاپ ThinkStation P310 نیز با قیمت پایه ۷۲۹ دلار در دسترس خواهند بود.اما در ادامه مسیر رو به رشد شرکت‌های چینی در بازارهای جهانی، ژیائومی تبلت می‌پد 2 (Mi Pad 2) خود را پیش از آغاز سال جدید رونمایی کرد.
 
در مشخصات این محصول که اخیرا توانسته عملکردی شگفت‌انگیز در تست بنچمارک انتوتو بر جای بگذارد و با امتیاز بالای ۸۵۱۰۱ این تست را پشت سر بگذارد و البته شباهت زیادی به آی‌پد دارد، می‌توان به صفحه نمایش 9/ 7 اینچی IPS با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل اشاره کرد. تبلت Mi Pad 2 در درون بدنه فلزی خود از یک پردازنده 24/ 2 گیگاهرتزی ‏اتم اینتل به همراه پردازنده گرافیکی Intel HD بهره می‏برد.این تبلت از رم دو گیگابایتی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 6190 میلی‏آمپرساعتی به همراه شارژر5 V/ 2A با قابلیت شارژ سریع بهره می‏برد و در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 64 گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین این تبلت در دو نسخه اندروید و ویندوز 10 به بازار عرضه می‏شود که نسخه ویندوز آن در پایان ماه دسامبر به بازار خواهد آمد.
 
ژیائومی برای قیمت این محصول و برای نسخه 16 گیگابایتی قیمت 156 دلار و برای نسخه 64گیگابایتی قیمت 203 دلار را اعلام و البته تاکید کرده که نسخه ویندوزی این تبلت تنها با حافظه 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. تبلت Mi Pad 2 ژیائومی از چیپست جدید ۶۴ بیتی و ۱۴ نانومتری اینتل موسوم بهAtom X5-Z8500 و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، باتری ۶۱۹۰ میلی‏آمپرساعتی به همراه شارژر 5 V/ 2A با قابلیت شارژ سریع بهره می‏برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.