رگولاتوری

December 7, 2015
16:07 دوشنبه، 16ام آذرماه 1394
کد خبر: 74881

مشاور رگولاتور ارتباطی خبر داد: اینترنتی شدن ۳ هزار روستا تا ۱۵ روز آینده

مسئول راهبری و پیگیری امور USO درباره تامین اینترنت پرسرعت ۲۵ هزار روستا، گفت: در فاز نخست این طرح تا پایان آذر ماه، اینترنت پرسرعت سه هزار روستا نصب و راه‌اندازی می‌شود.
 
حسن رضوانی تکمیل این طرح را منوط به ورود و ترخیص تجهیزات دانست و اظهار کرد: در فاز نخست پوشش حدود سه هزار روستا صورت می‌گیرد و به محض ورود و ترخیص تجهیزات، تا پایان بهمن ماه هم حدود 17 هزار روستا و تا پایان سال مالی، پوشش 25 هزار روستا انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به انجام مناقصه تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا، گفت: در اسفند سال 93، کنسرسیوم شرکت داده گستر عصر نوین(های‌وب) و آواسل به عنوان پیمانکار انتخاب و قراردادی به منظور تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا و یک میلیون پورت برای 40 مشترک در روستاهای بالای 30 خانوار منعقد شد.
 
او از انجام طراحی 25 هزار روستا خبر داد و گفت: اولویت نخست جهت ارایه اینترنت پر سرعت به روستاها، نقاط بالای 30 خانوار است اما اگر ظرفیتی باقی ماند، روستاهای بالای 20 خانوار به اولویت‌هایی که از قبل تعیین شده، اضافه می‌شود.
 
مشاور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادامه داد: روستاهایی که قبلا ADSL واگذار شده شامل این طرح نمی‌شوند و قرار نیست از این شبکه سرویس بگیرند چرا که دارای ارتباط اینترنتی هستند.
 
مسئول راهبری و پیگیری امور USO با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات ترخیص و آماده نصب است، گفت: تنها یکسری از تجهیزات جانبی در گمرک مانده است که به محض ترخیص، عملیات نصب آغاز می‌شود.
 
او اظهار داشت: خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات اصلی شبکه مرکزی شامل روتر و سوئیچ در تهران و تمام مراکز استان‌ها انجام شده و تنها نصب و راه‌اندازی تجهیزات پوشش روستاها باقی مانده است.
 
رضوانی خاطر نشان کرد: تاکنون توسط کنسرسیوم در طراحی ایستگاه‌های پیش‌بینی شده، بیش از 70 درصد سایت به داخل کشور منتقل شده است.
 
وی گفت: پیش‌بینی شده است در نقاطی که پوشش ندارد یا ظرفیت کم است پس از راه‌اندازی شبکه، همزمان با پذیرش مشترکان و با استفاده از چند صد سایت اسمارت‌سل و میکرو، پوشش کامل شود.
 
او با ابراز امیدواری نسبت به تامین تمام موارد و انجام بخش عمده کار تا پایان سال گفت: نصب تجهیزات پوشش روستاها یک روزه صورت می‌گیرد و در عین حال، عمدتا از سایت‌های موجود استفاده می‌شود.
 
رضوانی از انجام پایلوت طرح در تهران خبر داد و گفت: پس از بررسی دقیق نتایج پایلوت و رفع مشکلات احتمالی، از سه هفته آینده با شروع عملیات نصب، امکان اعلام آمار پوشش روستاها به مرور فراهم می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن زیرساخت به عهده سازمان و با قدرت در حال پیگیری و اجرای آن است، خاطر نشان کرد: وقتی این بستر ایجاد شود، می‌توان برای ارایه خدمات به مردم و ایجاد اشتغال بهره برد. منتهی استفاده از بستر ایجاد شده جهت ارایه خدمات قابل ارایه در روستاها، مشارکت همه دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.