سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 11, 2015
11:20 جمعه، 20ام آذرماه 1394
کد خبر: 74941

در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ اعلام شد: تبدیل الکامپ به برترین نمایشگاه کشور

طی نشستی با حضور اصحاب رسانه، ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به سوالات خبرنگاران در خصوص الکامپ بیست ویکم پاسخ گفت.
این نشست با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور،  سخنگوی الکامپ بیست و یکم و سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برگزار شد. 
 
سعادت با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه الکامپ امسال بسیار چشمگیر بود، به تشریح فرآیند ثبت نام و جانمایی ها پرداخت و افزود: در ابتدا 16 تا 18 هزار متر مربع فضا در اختیار نمایشگاه الکامپ قرار گرفت، این در حالی بود که مقدار متراژ مورد تقاضا از سوی شرکت‌ها در مرحله پیش ثبت نام بیش از 40 هزار متر مربع بود. به همین دلیل از یک سو از برخی شرکت‌ها خواستیم متراژ مورد تقاضای‌شان را کاهش داده و از سوی دیگر با نمایشگاه پژوهش که به طور هم‌زمان برگزار می‌شد، وارد تعامل شدیم و فضایی از جانب آنها به الکامپ اختصاص یافت. به دنبال آن با همراهی شرکت سهامی نمایشگاه ها و آقای اسفهبدی فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع به الکامپ اختصاص یافت.
 
IMG_3602-Optimized.JPG
سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ بیست و یکم نیز گفت: از فضای کلی نمایشگاه نزدیک به 19 هزار متر مربع فضای مسقف نمایشگاهی است و دو هزار و 600 متر مربع نیز غرفه در فضای باز داریم. از 500 شرکتی که برای حضور در نمایشگاه الکامپ درخواست داده بودند با توجه به کمبود فضای نمایشگاهی بیش از 420 شرکت در نمایشگاه جانمایی و ثبت نام نهایی شدند.
 
حضور دولت الکترونیک در الکامپ 21
سعادت با بیان اینکه دولت الکترونیک در سالن 41 مستقر خواهد بود، افزود: از تمام دستگاه ها و وزارتخانه هایی که در حوزه دولت الکترونیکی خدمتی را ارائه می کنند، برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است. تاکنون هم استقبال خوبی داشتند.
 
رییس سازمان نصر کشور در خصوص دعوت از رئیس جمهور به مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ نیز گفت: آقای واعظی وزیر ارتباطات و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به صورت جداگانه از رییس جمهور طی نامه ای برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده‌اند و امیدواریم ایشان به بازدید از نمایشگاه بپردازند. 
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حضور سخت‌افزاری‌ها در نمایشگاه الکامپ سال جاری، گفت: تقسیم بندی ها تغییر کرده و در حال حاضر مانند گذشته نمی توانیم از سخت افزار و نرم افزار به عنوان دو بخش مجزا صحبت کنیم هر کدام به شاخه های متعدد تقسیم شده اند. اگر منظور از سخت افزار، ادوات سخت افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، بخش قطعات کامپیوتری در نمایشگاه حاضر هستند همچنین شرکت هایی در حوزه تبلت، لپ تاپ و شبکه نیز به الکامپ امسال آمده اند.
 
حمایت از شرکت کنندگان
او با اشاره به برنامه های حمایتی سازمان از شرکت کنندگان نمایشگاه الکامپ امسال، گفت: برای شرکت‌هایی که هزینه نمایشگاه برایشان زیاد بود در اقدامی بی سابقه این امکان فراهم شده تا بخشی از هزینه حضور در نمایشگاه را از منابع ارزان مالی تامین کنند. به دنیال توافقی که با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با سازمان نصر کشور داشتیم، صندوق متعهد شد به شرکت هایی که به تایید سازمان می رسند، تسهیلات نمایشگاهی اعطا کنند.
 
بحری به حمایت سازمان از کسب و کارهای نوپا نیز اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت از استارتاپ ها و شرکت های نوپا فضایی را به رایگان در نمایشگاه در اختیار این گروه از شرکت ها قرار می دهیم. فراخوان آن هم منتشر شده و تا به امروز 17 استارتاپ ثبت نام کرده اند.
 
بحری در مورد ترکیب شرکت‌های حاضر در نمایشگاه الکامپ توضیح داد: حدود 90 درصد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از استان تهران هستند. هرچند این شرکت‌ها در استان‌ها نماینده داشته و فراگیرند اما امیدواریم برای سال آینده شرکت‌های بیشتری از سراسر کشور در نمایشگاه حضور یابند.
 
بخش بین الملل الکامپ 21
بحری در مورد بخش بین الملل نمایشگاه الکامپ افزود: در سال جاری فرصت برای مذاکره با شرکت های بین المللی بسیار محدود بود، مذاکرات انجام شده در سال آینده به ثمر می نشیند. اما از آنجا که قرار شده الکامپ سال آینده نیز توسط سازمان نصر برگزار شود، دبیرخانه الکامپ به طور دائم باز خواهد بود و بلافاصله پس از نمایشگاه امسال، تعاملات خارجی خود را برای الکامپ 22 آغاز می‌کنیم. ما انتظار داریم که سال آینده الکامپ را به برترین نمایشگاه در سراسر کشور تبدیل کنیم.
 
وی ادامه داد: نخستین هدف ما در نمایشگاه این است که واقعا نمایشگاهی بین‌المللی برگزار کنیم. در همین نمایشگاه امسال در هر غرفه‌ای که پرداخت ارزی داشته، حتما یک فرد خارجی به نمایندگی از شرکت مادر حضور دارد. برای سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد شرکت‌های خارجی به طور مستقیم به نمایشگاه بیایند.
سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ گفت: موضوع دیگر حضور بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه است و اطلاع داریم بسیاری از شرکت‌های خارجی برای بررسی پتانسیل‌های حضور در بازار ایران برای بازدید از الکامپ می آیند.
 
IMG_3613-Optimized.JPG
 
باید الکامپ را به ریل بازگردانیم
سعادت با بیان اینکه می‌خواهیم نمایشگاه سال به سال بهتر شود، گفت: متاسفانه نمایشگاه الکامپ در دوره‌های گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند. می‌خواهیم تجربیات گذشته را پشت سر بگذاریم. اکنون در تلاش هستیم تا الکامپ را به ریل بازگردانیم تا الکامپ 22 از الکامپ 21 بهتر باشد. تبدیل شدن به جیتکس و سبیت دور از انتظار نیست به شرطی که در مسیر درست حرکت کنیم. 
 
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ با اشاره به پیشینه نمایشگاه الکامپ، گفت: زمانی که الکامپ دهم را برگزار ‌می کردیم، نمایشگاهی با 2 هزار متر مربع کار خود را آغاز کرد. با یک مدیریت منسجم و مستمر، این نمایشگاه پس از 10 سال 10 برابر رشد داشته و به 20 هزار متر مربع رسیده، اما متاسفانه الکامپ به دلیل درگیری‌ها و کج سلیقگی‌ها درجا زده است.
 
الکامپ داده کاوی می‌شود
بحری افزود: موضوع بعدی که به دنبال آن هستیم بحث داده کاوی است و برای سال آینده حتما این کار را انجام خواهیم داد. ما اکنون نمی‌دانیم چه بازدیدکننده‌ای از کجا و با چه سطح تحصیلات و تخصصی می‌آید و به کدام بخش نمایشگاه علاقه‌مند است و برای این کار باید بحث رجیستر کردن افراد پیش از الکامپ را داشته باشیم.
 
بحری با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای تبلیغات گسترده الکامپ در سطح شهر و صدا و سیما، گفت: برای تبلیغات نمایشگاه نیز 42 بیلبورد و استرابورد در سطح شهر نصب شده و تبلیغات در نشریات و رادیو تلویزیون نیز انجام می‌گیرد.
 
سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ گفت: اسامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در سایت  iran-elecomp.com منتشر شده است. همچنین تا پایان هفته اپلیکیشن موبایل نمایشگاه الکامپ نیز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت تا از طریق آن مردم بتوانند مشخصات شرکت‌های مورد نظر خود را بیابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.