سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 18, 2015
18:14 جمعه، 27ام آذرماه 1394
کد خبر: 75099

نخستین تور مجازی گردشگری در الکامپ رو شد

با نخستین سامانه تور مجازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امکان نمایش۳۶۰ درجه و ۳ بعدی مراکز ثبت جهانی شده به کاربران فراهم شده است.
 
در نمایشگاه امسال سازمان میراث فرهنگی در کنار معرفی چندین خدمت الکترونیکی از جمله سامانه بلیت الکترونیکی، سامانه نظارت بر اماکن اقامتی و سامانه گردشگری مجازی، برای نخستین بار سامانه تور مجازی را نیز معرفی کرده است.
 
صادق مردانی معاون فاوا مرکز فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این سامانه توضیح داد: در سامانه تور مجازی به آدرس vtour.ichto.ir مراکز ثبت جهانی شده با استفاده از تصویربرداری پاناروما به صورت ۳۶۰ درجه و ۳ بعدی به مخاطب نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با ابزار موس یا ابزار صفحه لمسی در صفحه حرکت کند به طوری که احساس حضور در آن مکان بازسازی می‌شود.
 
وی گفت: در فاز نخست، ۱۸‌‌ مرکز که به ثبت جهانی رسیده‌اند در این سامانه قرار داده شده‌اند که در حال حاضر سامانه به بازدیدکنندگان نمایشگاه در الکامپ معرفی می‌شود و تا پایان هفته برای استفاده عموم روی پورتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: در بخش میراث فرهنگی، سایتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن سایت اموال شناسایی و ثبت شده است. همچنین این سایت می‌تواند خدمات و اطلاعات مناسبی را در اختیار مجموعه‌داران خصوصی قرار دهد.
 
مردانی گفت: در بحث نظارت بر عملکرد دستگاه‌های گردشگری، سایتی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا در صورت نارضایتی از این دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. این سایت در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.
معاون فاوای مرکز فناوری اطلاعات سازمان میراث فرهنگی گفت: در بخش صنایع دستی نیز کارت الکترونیکی صنعتگر و کارت الکترونیکی مجوز کارگاه تولید را تهیه کرده‌ایم که در سالن 41 نمایشگاه الکامپ معرفی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.