بازی

فناوری اطلاعات

December 19, 2015
20:54 شنبه، 28ام آذرماه 1394
کد خبر: 75121

نیمی از بزرگسالان آمریکایی طرفدار سرسخت بازی‌های رایانه‌ای هستند

در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مخاطبان جامعه بازی‌های ویدیویی، جوانان هستند، بررسی‌های مرکز تحقیقاتی Pew، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.
 
این مطالعه دریافته است که 49 درصد از بزرگسالان آمریکایی نیز بازی‌های ویدیویی در قالب‌ بازی‌های کامپیوتری، موبایلی و سایر وسایل کنسولی انجام می‌دهند که از بین این 49 درصد، تعداد مردان و زنان تقریبا مساوی است.
 
مایو دوگان، سرپرست این تحقیقات معتقد است که این موضوع خیلی هم شگفت‌آور نیست. او می‌گوید از آنجایی که صنعت بازی‌های ویدیویی از نظر جمعیتی بسیار پیشرفت کرده است، تعجبی نیست که جمعیت بازی‌کنندگان نیز افزایش یابد.
 
همان طور که انتظار می‌رود، جوانان 18 تا 29 ساله بزرگترین جمعیت بازی‌کنندگان (گیمرها) هستند. (77 درصد از آنها بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند) اما بزرگسالان نیز تعداد قابل توجهی را می‌سازند؛ 58 درصد از افراد 30 تا 49 ساله، 50 درصد از افراد 50 تا 64 ساله و 25 درصد از افراد 65 ساله و بالاتر بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.
 
این بررسی همچنین در جست‌وجوی یافتن کسانی است که در عین بازی کردن، خود را گیمر می‌نامند. این تحقیقات، لقب گیمر را به کسانی می‌دهد که طرفدار پر و پا قرص بازی‌ها هستند یا به طور مکرر مشغول بازی‌اند و از کسانی که در تحقیقات هستند می‌پرسد که آیا این واژه شخصیت آنها را توصیف می‌کند؟
 
از همه رده‌های سنی، بزرگترین اختلاف بین دختران و پسران گیمر، از سنین 18 تا 29 سال است، به طوری که 33 درصد از پسران در مقایسه با 9 درصد از دختران گیمر بودند. هرچند، بین گیمرهای 50 ساله و بالاتر، تعداد مردان و زنان با سه تا چهار درصد تفاوت، تقریبا یکسان است.
 
این تحقیق همچنین طیف گسترده‌ای از رفتارهای این جامعه آماری را در مقابل بازی‌های ویدیویی فراهم کرده است. محققان درباره رابطه بین خشونت و رفتار، تصویر زنان و اقلیت‌ها در بازی‌های ویدیویی پرسیده‌اند و اینکه آیا بازی‌های رایانه‌ای موجب ارتقای مهارت‌های ارزشمند زندگی از جمله برقراری ارتباط و کار گروهی شده است؟
 
دوگان می‌گوید که این تحقیقات دو هدف اصلی را دنبال کرده است. اول اینکه از کسانی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، آمار گسترده‌ای گرفته شود و دومین هدف، یافتن تعداد کسانی است که بازی‌ها را به طور قابل توجهی در زندگی خود شریک می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.