سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2016
19:48 چهارشنبه، 16ام دیماه 1394
کد خبر: 75443

با CES2016: فیلیپس از سیستم صوتی تازه خود با اسپیکرهای قابل تفکیک پرده برداشت

تجهیزات صوتی که درون اتاق های پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا یک کاربرد بیشتر ندارند اما ظاهرا اسپیکرهای Fidelio E6 فیلیپس از این قاعده مستثنی هستند.
 
این دستگاه مجهز به تعدادی اسپیکر قابل تفکیک است که هم می توان برای تولید صدای استریو از آنها بهره گرفت و هم صدای ساراند 5.1 کاناله. بخش بالایی دو اسپیکر جلویی E6 از بدنه آن جدا می شوند و می توان آنها را در هر جایی از فضای اتاق قرار داد.
 
علاوه بر این موارد نوعی ساب ووفر وایرلس هم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است و برای آنکه کیفیت صدای تولیدی اش به بالاترین میزان ممکن برسد، به تکنولوژی کالیبراسیون مکانی مجهز گشته تا تجربه فراگیرتری از صدا را در اختیار کاربرانش بگذارد.
 
این سیستم مجهز به خروجی HDMI بوده و از استاندارد ارتباطی بلوتوث هم پشتیبانی می کند و مهم تر از همه اینکه از همین امروز امکان خرید آن وجود دارد.
 
اسپیکرهای تفکیک شدنی Fidelio E6
 
 
اگر به دنبال یک ساندبار جدید برای منزل خود هستید، فیلیپس دو عدد از آنها را رونمایی کرده است: نخست Fidelio Compact که در واقع نامش به خوبی آن را توصیف می کند. این گجت صوتی باریک در قیاس با اسپیکرهایی که مشخصا برای دستگاه های تلویزیون ساخته می شوند فضای کمتری را اشغال می کند.
 
همانطور که گفته شد یک ساندبار کوچکتر دیگر هم این سیستم را همراهی می کند تا صدا به همه بخش های اتاق برسد. تا به حال حرفی از قیمت یا تاریخ دسترسی این محصول به میان نیامده است اما انتظار می رود که در هفته جاری خبرهای بیشتری در این باره منتشر گردد.
 
فیلیپیس برای آنکه کیفیت صدای محصول خود را به بالاترین میزان ممکن برساند آن را به تکنولوژی Dolby Atmos مجهز کرده است که طبق ادعای این شرکت می تواند صدایی شبیه به ساراند 5.1 کاناله تولید کند.
 
اما نحوه عملکردش هم به این صورت است که 18 اسپیکر در نظر گرفته شده برای این ساندبار دو ماژول دارند که صدا را به سمت بالا می فرستند و به همین خاطر آنچه می شنوید از بالا دریافت می شود.
 
 
حال اگر  این قابلیت را با تکنولوژی Ambisound ترکیب نمایید چیزی را دریافت می کنید که این شرکت تحت عنوان تجربه صدای سه بعدی از آن یاد کرده است. این دو ساند بار مجموعا 400 وات توان دارند و هر دو از پورت های HDMI و ارتباط بلوتوثی پشتیبانی می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.