امینت

تلفن همراه

January 9, 2016
15:34 شنبه، 19ام دیماه 1394
کد خبر: 75514

خطری که مشترکان سری گلکسی سامسونگ را تهدید میکند!

بسیاری از ما هنگام انجام مکالمات تلفنی توجه زیادی به امنیت شخصی مان نمیکنیم. به راحتی در مورد مسائل زندگی روزمره، موضوعات کاری و بسیاری از موارد مهم دیگر با مخاطبان مختلف به صورت تلفنی صحبت میکنیم. اغلب اطلاعات مهم مانند شماره حساب، رمزهای بانکی و اطلاعاتی که به اصطلاح محرمانه محسوب میشوند را تلفنی بازگو میکنیم.
 
erwwqw.jpg
نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، اگر  صاحب دستگاه های تلفن همراه هوشمند گلکسی شرکت سامسونگ هستید، امنیت حریم خصوصی تان در خطر است، چرا که صحبت کردن تلفنی در مکانی به ظاهر امن، همراه با تن صدای پایین برای حفظ حریم خصوصی شما کفایت نمی کند.
 
بنابر اعلام کارشناسان حوزه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی، طی کنفرانس اخیری که در توکیو انجام گرفت، شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و Galaxy Note 4 امکانپذیر می باشد.
 
متخصصان، این تلفنهای همراه را با هدف انجام  ارتباطات رادیویی به  یک چیپست مجهز کردهاند. فرد مجرم به کمک این Chipset، برای انجام رهگیری، از روش جاسوسیMan-in-the-middle Attack استفاده میکند.
 
این شیوه، یک تکنیک قدیمی است که تبهکاران سایبری را قادر به شنود، رهگیری، پایان دادن به مکالمهی تلفنی و همچنین خواندن غیر مجاز پیغامهای کاربر بدون اطلاع وی میسازد. با استفاده از این تکنیک ساده، تبهکاران سایبری میتوانند مکالمات تلفنی را ضبط کرده و به این ترتیب عملیات جاسوسی خود را محقق سازند.
 
 
تکلیف نگرانی صاحبان گلکسی چیست؟
 
بر اساس گزارش منتشر شده از شرکت امنیتی پاندا، متخصصان امنیتی هنوز جزییات کاملی از این روش جاسوسی ارائه نکردهاند. اما کارشناسان فنی شرکت سامسونگ با آگاهی از این اشکال بزرگ، میتوانند تا دیر نشده این نقص بزرگ را از دستگاه های خود برطرف کنند و طرفداران خود را از این نگرانی نجات دهند.
 
متاسفانه، این روش شنود نمونهای بسیار کوچک از روشهای متعدد جاسوسی موجود می باشد. برخی تبهکاران با استفاده از ژیروسکوپ قادرند با هدف جاسوسی در تماسهای تلفنی، حتی ارتعاشاتی که توسط صدای گوینده تولید میشود را ضبط کنند.
 
 
توصیه ما به مشترکان تلفن های هوشمند سری گلکسی سامسونگ :
 
مسلماً جلوگیری از انجام مکالمات تلفنی کاری غیر ممکن است اما با این راهکارهای ساده میتوانید امنیت اطلاعات محرمانهی خود را تا حد قابل توجهی حفظ کنید.
 
توصیه میشود از مطرح کردن هرگونه اطلاعات مرتبط با حسابهای بانکی و رمزهای محرمانه در مکالمات تلفنی جداً خودداری نمایید.
 
همچنین به‌عنوان دومین راهکار، از صحبت کردن در مکانهای شلوغ که احتمال شنود مکالمات شما توسط اطرافیان وجود دارد، اجتناب کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.