سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 2, 2016
10:05 سه شنبه، 13ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75982

مایکروسافت مجوزهای Windows Server را گسترش داد

مدیران مایکروسافت پاییز گذشته اعلام کردند که در نظر دارند گزینه استفاده از مجوزهای شخصی (BYOL) را برای سیستم Windows Server ارایه دهند. هم‌اکنون جزییات بیشتری در این زمینه منتشر شده است.
 
از ابتدای فوریه ۲۰۱۶ کاربرانی که مجوزهای Windows Server را تحت پوشش Software Assurance مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌توانند مزایای خدمات جدید مایکروسافت موسوم به  Azure Hybrid Use یا HUB را در اختیار بگیرند.
 
سیستم HUB به کاربران امکان می‌دهد بدون استفاده از Windows Server و تنها با استفاده از مجوزهای Windows Server، ماشین‌های مجازی مبتنی بر فضای Azure را در اختیار بگیرند. آن دسته از کاربران سازمانی که مجوزهای استفاده از Windows Server Datacenter را در اختیار دارند، یک گزینه اضافه هم پیش‌روی خود می‌بینند: این کاربران می‌توانند خدمات مذکور را در ماشین‌های مجازی پیش‌‌فرض (VM) و ماشین‌های مجازی Azure VM در اختیار بگیرند.
 
کاربران سازمانی دیگر که مجوزهای Standard را در اختیار گرفته‌اند نیز قادر خواهند بود ماشین‌های مجازی پیش‌فرض یا Azure VM را به کار برند. مجوز واحد مبتنی بر Windows Server نیز به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا از Windows Server مبتنی بر فضای پردازش ابری Azure در ۱۶ هسته مجزا استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.