تلفن همراه

گوشی

February 24, 2016
8:10 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76330

با MWC 2016: تماشا کنید/ نگاه نزدیک به گوشی وان ایکس 9 اچ تی سی

اچ تی سی برخلاف سامسونگ و ال‌جی ترجیح داده تا گوشی پرچمدار خود را در مراسم جداگانه معرفی کند. اما این شرکت در MWC 2016 دست خالی نبود و گوشی میان‌رده‌ی فلزی با نام وان ایکس 9 معرفی کرد که در ادامه نگاه نزدیکی به آن خواهیم داشت.
 
اچ تی سی در کنگره‌ی جهانی موبایل با چند گوشی میان‌رده و هدست واقعیت مجازی خود حضور داشت. مهم‌ترین گوشی نیز شاید وان ایکس ۹ باشد که قرار است به زودی وارد ایران شده و قیمتی رقابتی داشته باشد.
 
در قسمت جلوی این گوشی‌هوشمند نمایشگر ۵.۵ ایچی IPS‌ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل وجود دارد. اچ‌تی‌سی سه دکمه‌ی خازنی را در زیر نمایشگر قرار داده که این بر خلاف طراحی‌های اخیر این شرکت است؛ چرا که در آن‌ها شاهد دکمه‌های روی نمایشگر بودیم. البته به نظر می‌رسد دلیل استفاده از این دکمه‌های خازنی علاقه‌ی بازارهای آسیایی به این دکمه‌ها باشد که گویا وان ایکس ۹ هم برای آسیا برنامه‌ی ویژه‌ای دارد. طراحی اسپیکرها هم به گونه‌ای است که روی لبه‌های بالایی و پایینی گوشی قرار گرفته‌اند. 
 
ابعاد این گوشی هوشمند ۱۵۳.۹ در ۷۵.۹ در ۷.۹۹ میلی‌متر است که با این ابعاد، اچ‌تی‌سی موفق شده نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۷۱.۳۸ درصدی را بدست بیاورد؛ نسبتی که برای گوشی های امروزی عملکرد متوسطی محسوب می‌شود. 
 
وان ایکس ۹ به سیستم روی یک چیپ هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک با ۸ هسته که روی فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است که البته این محصول از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند. 
 
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال در پشت این گوشی هوشمند قرار دارد و قابلیت ثبت تصاویر RAW و ویدیوهای 4K را به کاربر می‌دهد. در قسمت جلویی نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در ادامه می‌توانید نگاه نزدیک به گوشی جدید اچ تی سی را مشاهده کنید:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.