سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 29, 2016
16:57 دوشنبه، 10ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76431

یک کارشناس تاکید کرد: رعایت اعتدال در کاربرد نرم‌افزارهای ارتباطی

یک کارشناس کامپیوتر گفت: تکنولوژی با ظرفیت‌های گسترده‌ای که دارد، زندگی انسان‌ها را به شدت تحت تاثیرخود قرار داده است.
 
مهدی شجاعیون در گفت‌وگو با ایسنا در زنجان، درباره اهمیت و دلیل استفاده و بهره‌گیری از این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته اخیر، اظهار کرد: روابط اجتماعی و سرگرمی در زندگی انسان‌ها در جهان امروز بسیار اهمیت دارد و این سرگرمی‌ها با پیشرفت تکنولوژی زندگی افراد را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده است، بدین منظور بهره‌گیری از این نرم‌افزارها به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا تعاملات و روابطشان را به صورت بسیار گسترده‌تری انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: در روابطی که از طریق این اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد افراد می‌توانند رفتارها و عکس‌العمل‌های یکدیگر را ببینند و کودکان نیز از طریق انجام بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های متنوع موجود در تلفن‌های همراه و تبلت‌هایی که امروزه می‌توان در دست هر کودکی دید، سرگرم می‌شوند.
 
شجاعیون افزود: امروزه سیستم‌های هوشمند جزو جدایی‌ناپذیر در زندگی ما انسان‌ها هستند و بسیاری فارغ از جنبه‌های منفی‌شان، بسیاری از نیازهای اجتماعی‌شان را از طریق روابط اجتماعی که در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد برطرف می‌کنند و علاوه بر تاثیرگذاری در روابط اجتماعی و ارتباطی باعث شده بسیاری از مشکلاتی که در گذشته وجود داشته از بین برود.
 
وی درباره سیر پیشرفت این اپلیکیشن‌ها و شدت تاثیری که در هر دوره بر روی انسان‌ها داشته است خاطرنشان کرد: روابط در ابتدا از طریق مکالمه و بعدها از طریق پیامک انجام می‌شد، ولی پس از گذشت چند سال زمانی که اینترنت وارد میدان شد روابط بسیار گسترده‌تر شد و امکانات فوق‌العاده بی‌شماری به‌صورت انفجاری در اختیار بشر قرار گرفت، بدون اینکه درباره نحوه استفاده از آن فرهنگ‌سازی انجام شود.
 
این کارشناس کامپیوتر تصریح کرد: در رابطه با استفاده از این نرم‌افزارها نیز باید حد تعادل رعایت شود و فرهنگ‌سازی‌های لازم قبل از ارائه یک محصول انجام شود؛ چراکه در صورت عدم رعایت این ضوابط، نتیجه‌ای که از پیشرفت تکنولوژی‌ها انتظار داریم کاملا برعکس خواهد بود و بیشترین آسیب نیز متوجه استفاده‌کنندگان از این برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.