اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 8, 2016
9:45 سه شنبه، 18ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76507

قابلیت جدید گوگل برای برندها و سازمان‌ها

گوگل طرح جدیدی در دست اجرا دارد که طی آن، شیوه نمایش نتایج جستجوها قدری بیشتر رنگ و بوی اجتماعی به خود می‌گیرد.
 
در این شیوه قرار است نتایج جستجوها در گوگل تا حدودی شبیه فیدهای توییتر و فیس‌بوک شود با این تفاوت که این نتایج، تعاملی نخواهد بود.
این طرح که Google Posts نام گرفته، فعلاً در مرحله تست و آزمایش قرار دارد.
 
این قابلیت به صورت درلحظه  عمل می‌کند، و طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده در اختیار چهره‌های معروف (سلبرتی)، برندها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. گوگل نخستین بار این طرح را برای سازماندهی کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه‌اندازی کرده بود ولی اکنون قصد دارد آن را در مقیاس وسیعتری به کار گیرد.
 
برخی کارشناسان معتقدند Google Posts راهکار دیگری از گوگل است که با زیرکی می‌کوشد کاربران را بیش از پیش به سمت شبکه اجتماعی گوگل پلاس سوق دهد. 
 
با توجه به این که تعداد کاربران جستجو در اینترنت بسیار بیشتر از اعضای گوگل پلاس است، این ایده تا حدودی درست می‌نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.