تلفن همراه

گوشی

March 18, 2016
10:10 جمعه، 28ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76648

کارمندان اپل ترجیح می دهند به جای رمزگشایی آیفون، از سمت خود استعفا دهند

مجبور کردن اپل به رمزگشایی آیفون و کنار زدن تدابیر امنیتی اش، شاید آنقدرها که به نظر می رسد آسان نباشد. نیویورک تایمز به تازگی در گزارش اخیر خود نوشته که اگر اهالی کوپرتینو، دادگاه پرونده سن برناردینو را ببازند و از لحاظ قانونی، مجبور به همکاری با پلیس فدرال آمریکا شوند، بسیاری از کارکنانی که وظیفه ساخت نرم افزار امنیتی آیفون را داشته اند احتمالا استعفا داده و یا خیلی ساده به جای همکاری با دادگاه، از کار دست بکشند.
 
اگر تعداد کارمندانی که در این طرح مشارکت می کنند به حد کافی برسد، پلیس فدرال آمریکا ممکن است شرایط سختی را تجربه کند و به خواسته خود نرسد. اپل در یکی از آخرین بیانیه های خود تخمین زده بود که ساخت «سیستم عامل دولتی» بین 2 الی 4 هفته زمان می برد و به 6 الی 10 مهندس نیاز دارد.
 
اگر نیروی کاری مورد نیاز، اشتیاق کافی برای پیشبرد کار را نداشته باشد و پروسه ساخت سیستم عامل دولتی، بیش از پیش به طول بینجامد، پلیس فدرال مجبور می شود که از سورس کد اپل استفاده کرده و خود، کار را پیش ببرد؛ اقدامی که مطمئنا، جنجال های قانونی بسیار بیشتری با خود به همراه می آورذ.
 
از همان ابتدا، اپل بارها روی این مسئله تاکید ورزیده بود که ساخت نرم افزاری برای شکستن کدهای امنیتی iOS، با تمام سیاست های کاری آن ها مغایرت دارد و حقوق مدنی این کمپانی را زیر سوال می برد. بنابراین می توان انتظار داشت که کارکنان اپل نیز چنین منطقی را دنبال کنند و از همکاری با دادگاه ممانعت ورزند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.