اپراتورها

تلفن همراه

April 13, 2016
11:21 چهارشنبه، 25ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76961

کاهش نرخ رومینگ اپراتورهای خلیج فارس

رگولاتوری امارات متحده عربی به دو اپراتور کشورش دستور داده تا هزینه رومینگ بین‌الملل را برای کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس کاهش دهند.
 
کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس از عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و عمان تشکیل شده است. هزینه رومینگ برای مشتری‌های امارات متحده عربی که به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید سفر کنند از ابتدای آوریل ۲۰۱۶ به میزان ۴۲ درصد کاهش می‌یابد.
 
حمد عبید منصوری، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (TRA) در امارات متحده عربی، اظهار داشت: رگولاتوری این کشور به طور فعال در جلسات کارگروه رومینگ در مورد قیمت رومینگ در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بررسی‌های خود را ارایه داده است. اجرای قیمت جدید در تمام اپراتورهای تلفن همراه کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس یک دستاورد بزرگ برای کشورهای عضو خواهد بود.
 
در سال ۲۰۱۰، در شورای همکاری‌های خلیج فارس برای تنظیم حداکثر قیمت رومینگ تلفن همراه در کشورهای عضو پیشنهادهایی ارائه شد و در اول فوریه سال ۲۰۱۲ مقررات قیمت‌گذاری جدید به طور کامل اعمال شد.
 
در ۹ ژوئن ۲۰۱۵ شورای همکاری‌های خلیج فارس پیشنهاد تنظیم قیمت رومینگ بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تماس‌های برقرار شده با دیگر کشورهای عضو، تماس‌های برقرار شده که به کشورهای عضو مسافرت کرده‌اند، تماس‌های دریافتی در داخل کشورهای عضو، ارسال و دریافت پیام کوتاه و استفاده از ظرفیت انتقال داده توسط تلفن همراه را به تصویب رساندند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.