تبلت

تلفن همراه

April 16, 2016
11:03 شنبه، 28ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77001

هر آن چه تا به‌ حال از گلکسی نوت 6 می‌دانیم

گلکسی نوت 5 یکی از بهترین فبلت‌های ساخته شده تا به امروز است اما مدتی است زمزمه‌هایی از معرفی زود هنگام نسل بعدی این خانواده به گوش می‌رسد و تاکنون شایعات بسیاری درباره گلکسی نوت 6 منتشر شده است.
 
طراحی: به نظر می‌رسد نسل ششم گلکسی نوت از همان طراحی نسل قبل استفاده نماید با این تفاوت که مقاومت در برابر آب و شیار میکرو SD به آن افزوده می‌شود.
 
سخت افزار: چیپست اسنپدراگون ۸۲۳ به همراه رم ۶ گیگابایتی از مشخصاتی است که این گوشی را به یک غول تمام عیار در زمینه پردازشی تبدیل می‌کند.
 
صفحه نمایش: نمایش‌گر ۵.۸ اینچی از نوع سوپر AMOLED که دارای کیفیت QHD خواهد بود.
 
دوربین: همان سنسور به کار رفته در گلکسی S7 با دیافراگم f1.7.
 
زمان عرضه: احتمالا در جولای ۲۰۱۶ معرفی شده و مدت کوتاهی پس از آن وارد بازار می‌شود.
 
        
 
طراحی
ما هنوز اطلاعات کاملی از آن چه سامسونگ برای ظاهر گلکسی نوت 6 در نظر گرفته نداریم، اما انتظار داریم طراحی آن مشابه با نسل قبلی باشد که اندکی بهبود یافته. بنابراین یک بار دیگر شاهد بدنه فلزی با پوششی از شیشه خواهیم بود که ظاهری زیبا را به ارمغان می‌آورد. با توجه به آن که سامسونگ در گلکسی S7 توانسته بدون تغییر در ساختار بدنه ویژگی مقاومت در برابر آب را هم به آن بیافزاید، بی شک نوت 6 هم از این قابلیت بهره می‌برد. البته سامسونگ تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده نوت را با این ویژگی عرضه نکرده ولی نوت 6 می‌تواند یک شروع باشد.
 
قابلیت مهم دیگری که برای این گوشی پیش‌ بینی شده، وجود حسگری برای اسکن کردن عنبیه است که امنیت دستگاه را بالاتر می‌برد. البته این ویژگی برای نسل‌های قبل هم پیش بینی شده بود ولی به نظر این بار موضوع جدی است.
 
سخت افزار
با توجه به این که سامسونگ گلکسی S7 را در دو نسخه با چیپست‌های متفاوت عرضه کرده، به نظر می‌رسد گلکسی نوت 6 هم مانند S7 و نسل‌های قبلی خانواده نوت در دو نسخه با پردازنده‌های اسنپدراگون و اکسینوس عرضه شود. طبق شایعات گلکسی نوت 6 به جای اسنپدراگون ۸۲۰ از اسنپدراگون ۸۲۳ استفاده می‌کند.
 
این چیپست هنوز رسما معرفی نشده اما بر اساس شنیده‌ها اسنپدراگون ۸۲۳ در واقع نسخه بهبود یافته ۸۲۰ است که فرکانس آن از ۲.۲ گیگاهرتز به ۳.۰ گیگاهرتز ارتقا یافته است. نسخه اکسینوس اما از همان چیپ ۸۸۹۰ بهره می‌برد که در گلکسی S7 استفاده شده. انتظار داریم شاهد سیستم خنک کننده موجود در گلکسی S7 در نوت 6 هم باشیم.
 
یکی از عجیب‌ترین بخش‌ها مربوط به رم گلکسی نوت 6 است که گفته شده سامسونگ رم ۶ گیگابایتی را برای آن در نظر گرفته است. البته بر طبق شایعات اسنپدراگون ۸۲۳ توانایی پشتیبانی از رم‌های ۸ گیگ را هم دارد! این گوشی در سه حافظه مختلف ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد که البته ممکن است در این گوشی از حافظه فوق سریع ۲۵۶ گیگابایتی ساخت سامسونگ (که به تازگی تولید انبوه آن آغاز شده) هم استفاده شود.
 
صفحه نمایش
گلکسی نوت 6 احتمالا به یک صفحه ۵.۷ اینچی از نوع سوپر امولد و با رزولوشن QHD مجهز خواهد بود، شایعه دیگری هم وجود دارد که طبق آن اندازه صفحه نمایش این گوشی ۵.۸ اینچ خواهد بود. مورد دیگری که مطرح است استفاده از کیفیت 4K در گلکسی نوت 6 است که می‌تواند پاسخی به اکسپریا Z5 پریمیوم باشد.
 
دوربین
دوربین به کار رفته در گلکسی S7 و S7 Edge از بهترین نمونه‌های موجود در بین گوشی‌هاست که عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۵ اینچی که پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/1.7 دارد. فناوری Dual Pixel به طور پیش فرض تمام پیکسل‌های سنسور را برای فوکوس خودکار به کار می‌گیرد که سرعت و عملکرد این دوربین را بالا می‌برد.
 
 
         
 
از اولین نسل گلکسی نوت تا به حال یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های این خانواده قلم S Pen است که در واقع به امضای خانواده نوت تبدیل شده است. پا به پای هر نسل، S Pen هم تکامل یافته و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. با وجود کارایی بسیار مناسب این قلم در گلکسی نوت 5، باید گفت که همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. در پتنتی که چندی قبل منتشر شده، S Pen قابلیت تا شدن را خواهد داشت که می‌توان از آن به عنوان پایه نگه دارنده گوشی هم استفاده کرد.
 
زمان عرضه
سال قبل سامسونگ گلکسی نوت 5 را چند هفته زودتر و در روز ۱۳ آگوست معرفی کرد، اما آیا گلکسی نوت 6 هم در ماه آگوست معرفی می‌شود؟
 
طبق اکثر شایعاتی که به گوش می‌رسد، گلکسی نوت 6 زودتر از موعد و در ماه جولای رونمایی خواهد شد که به طور پیش فرض اندروید N را اجرا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.