اپراتورها

بازار سرمایه

April 21, 2016
1:27 پنجشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77066

خانه تکانی در اتاق مدیریت مخابرات: احتمالا یکی از معاونین مخابراتی وزیر، مدیرعامل مخابرات ایران میشود

با تغییر هر 5 عضو هیات مدیره مخابرات، مدیریت شرکت مخابرات یک خانه تکانی اساسی در پیش رو دارد. همچنین مدیرعامل منتخب وزارت ارتباطات نیز آخرین قدم ها را تا صندلی ریاست طی می‌کند.
 
وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران، سرانجام برای حل اختلافات تفاهم کردند.
 
وزیر ارتباطات دولت یازدهم و نزدیکان او از روز ورود به وزارت ارتباطات، ساز مخالفت با مخابرات را کوک کردند. آنها معتقد بودند: صاحبان سهام مخابرات هر آنچه مخابرات داشته را برده و خورده اند و به دلایلی که آن را نقص مدیریت در مخابرات می دانستند، خواستار اصلاح شیوه مدیریتی در مخابرات شدند.
 
اما مخابراتی ها عدالت را مطالبه کردند. آنها مدعی بودند دولت که هر زمان اراده می کند تعرفه بنزین، بلیت هواپیما… و پست را حتی بدون توجه به اعتراض مردم افزایش می دهد، در حالی که تعرفه مکالمه در ایران جز 5 کشور ارزان دنیا است و با وجود گرانی های سال های اخیر، چرا مجوز افزایش تعرفه تلفن ثابت را پس از 10 سال صادر نمی کند؟
 
با اصرار صاحبان سهام مخابرات بر حقانیت مطالبه خود و تاکید وزارت ارتباطات بر تغییر شیوه مدیریتی در این شرکت، موضوع آنقدر طول کشید که این اواخر به قهر معنوی بین طرفین تبدیل شد.
 
اما از اواخر سال گذشته اخباری مبنی بر نزدیک شدن روابط دو طرف به گوش رسید. این اخبار در چند مجمع مخابرات که در ابتدای سال 95 برگزار شد، تایید شد. اتفاقات آخرین مجمع نیز پیش درآمد اخبار تازه است.
 
11 اردیبهشت ماه 95 حکم دو ساله هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به پایان می رسد و به زودی از نتیجه توافق اخیر رونمایی خواهد شد.
 
با تغییر هر 5 عضو هیات مدیره مخابرات، مدیریت شرکت مخابرات خانه تکانی اساسی در پیش رو خواهد داشت.
 
شنیده می‌شود که یکی از معاونان وزیر به عنوان مدیرعامل انتخابی وزارت ارتباطات از بین گزینه های پیشنهادی آخرین قدم ها را تا صندلی ریاست طی می کند. هر چند وزارت ارتباطات به اتخاذ و اعلام تصمیمات غیرمنتظره در دقیقه 90 عادت دارد.
 
منطقی است که با دلخواه شدن چیدمان مدیریتی مخابرات، به سرعت پیشنهادات افزایش تعرفه تلفن ثابت و آبونمان از سوی وزارت ارتباطات مصوب می شود.
 
در این تغییرات که می توان آن را برای کشور، مردم و صنعت مخابرات به فال نیک گرفت، نکته مهمی وجود دارد. اینکه علیرغم تلاش چند ساله صاحبان سهام مخابرات برای افزایش تعرفه، اما تعرفه به تنهایی نمی تواند ناجی مخابرات باشد و این شرکت به یک مدیریت قوی نیازمند است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.