تلفن همراه

گوشی

April 25, 2016
15:54 دوشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77111

منتظر قابلیت قابل ملاحظه‌ در آیفون 7 نباشید

اگر «مینگ-چی کو» تحلیلگر صاحبنام مرکز KGI Securities طبق روال سال‌های قبل درست پیش‌بینی کرده باشد، سهم اپل در بازار جهانی روز به‌روز کوچک‌تر می‌شود و مدل جدید گوشی هوشمند این شرکت موسوم به آیفون 7 قابلیت و نوآوری چندان جذابی ندارد تا بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپل در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد میزان فروش آیفون در بازار جهانی به کندترین حالت خود رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های باقیمانده از سال 2016 میلادی هم تفاوت چندانی نکند. در مجموع باید گفت میزان عرضه جهانی آیفون به کمترین حالت خود رسیده است و حتی از آمارهای نگران‌کننده سال 2014 هم کمتر شده است.

مینگ-چی این جریان را برای اپل بسیار نگران‌کننده می‌داند و اعلام کرده است که آیفون 7 هیچ قابلیت قابل ملاحظه‌ای ندارد تا بتواند توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند.

این تحلیلگر تنها کارشناسی نیست که در این زمینه هشدار داده است. او می‌گوید این بدترین حالت سناریو اپل برای سال پیش‌رو است و پیش‌بینی می‌شود با این روند طی سال جاری میلادی 190 میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون در بازار جهانی فروخته شود. رقم مذکور از 193 میلیون دستگاه آیفون فروخته شده در سال 2014 اندکی کمتر است.

در مقابل پیش‌بینی شده است که شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های موبایلی در جهان طی سال جاری میلادی 320 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. اوایل سال جاری میلادی کارشناسان احتمال داده بودند اپل در سال 2016 میلادی بین 210 تا 230 میلیون دستگاه گوشی را به فروش برساند.

کارشناسان بر این باورند که هیچ نوآوری چشمگیری در آیفون 7 وجود ندارد و البته از گوشی هوشمند آیفون 5 به بعد اتفاق قابل ملاحظه‌ای در این گوشی صورت نگرفته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.