تلفن همراه

گوشی

May 10, 2016
10:41 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77406

گزارش مالی HTC: کاهش درآمد 64 درصدی در سه‌ماهه‌ اول 2016

اگر در یکی دو هفته‌ی گذشته اخبار دیجی‌کالا مگ را مطالعه کرده باشید، حتما اطلاع دارید که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی گزارش‌های مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی نخست سال 2016 خودشان را منتشر کرده‌اند. البته در این میان مجموعه‌ی HTC جزو معدود شرکت‌هایی بود که ارایه‌ی گزارش مالی‌اش تا ماه می با تاخیر مواجه شد. اما حالا با ارایه‌ی گزارش مالی این شرکت مشخص شده که HTC، یکی از محبوب‌ترین برند‌های تولیدکننده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال 2016 میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش درآمد 64 درصدی را تجربه کرده است.
 
 
بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت HTC در فاصله‌ی زمانی میان یکم ژانویه‌ی 2016 تا سی‌ویکم مارس مبلغی معادل 463 میلیون دلار درآمد ثبت کرده است. این در حالی است که مجموع درآمد HTC در سال گذشته و مدت مشابه، بیش از 1.3 میلیارد دلار به ثبت رسیده است. با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد HTC تنها در سه‌ماهه‌ی نخست سال 2016 میلادی کاهش درآمد 64 درصدی را تجربه کرده است.
 
هم‌چنین در این گزارش به ضرر عملیاتی شرکت HTC هم اشاره شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ضرر عملیاتی HTC برابر با مبلغ 150 میلیون دلار بوده. این ضرر درحالی به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال گذشته HTC نه‌تنها ضرر عملیاتی نداشته، بلکه سود عملیاتی این شرکت مبلغی بالغ بر 11.6 میلیون دلار ثبت شده بود.
 
در نظر داشته باشید مجموعه‌ی HTC آخرین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بود که پرچم‌دار جدیدش را معرفی و روانه‌ی بازار کرد. به‌همین خاطر هم درآمد حاصل از فروش گوشی هوشمند HTC 10 که الان چند هفته‌ای می‌شود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است، در این گزارش ذکر نشده. مجموعه‌ی HTC در سال گذشته تنها روی تولید تلفن‌های همراه هوشمند تمرکز نداشته و با همکاری شرکت و استودیوهای بازی‌سازی «والو» (Valve) مراحل طراحی و تولید هدست واقعیت مجازی HTC Vive را پشت‌سر گذاشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده سود حاصل از فروش مدل‌های مختلف هدست واقعیت مجازی Vive هم از گزارش سه‌ماهه‌ی نخست HTC حذف شده است. البته مدیر مالی HTC معتقد است با احتساب میزان فروش این دو دستگاه در سه‌ماهه‌ی آتی ورق برمی‌گردد و شاهد افزایش سود HTC خواهیم بود.
 
پیش از این «چی وانگ»، رییس و مدیر ارشد اجرایی مجموعه‌ی HTC در خصوص چشم‌اندازهای این شرکت برای پیشرفت در سال جاری میلادی گفته بود: “ما در سال گذشته‌ی میلادی به‌سختی تلاش کردیم تا بستری از مراحل پردازش ساده و منابعی بهینه فراهم کنیم. بستری که از آن برای تولید محصولات‌مان به موثرترین روش استفاده خواهیم کرد.”
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.