اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 13, 2016
14:32 جمعه، 24ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77469

درآمد میلیونی از اینترنت، واقعیت یا خیال؟

بدون شک بارها برایتان پیش آمده که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و مشاهده می‌کنید تبلیغی پرزرق و برق از درآمدهای کسب و کار به چشم شما می‌خورد که نظر شما را به خود جلب می‌کند اما کسب درآمد در این مدت کوتاه با این میزان صحت دارد؟
 
عده‌ای گمان می‌کنند بازاریابی و فروش محصول در اینترنت بسیار ساده است، سایتی طراحی می‌شود و محصولات توسط یک بازاریاب یا کارمند فروش به فروش می‌رسد.  اما بسیاری از این تبلیغات صحت ندارد. در دنیای امروز راهی برای جلوگیری از رشدروز افزون تبلیغات ریز و درشت وناکارآمد تعبیه نشده است. همین چندسال پیش بود که شرکت‌های هرمی مانند قارچ یک شبه رشد کردند و در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب سود میلیاردتومانی شدند و همینطور تبلیغات منزجر کننده ی‌شبکه های ماهواره ای نظیر سرمایه گذاری اندک در پروژه های کشورهای آسیایی و اروپایی از دیگر برنامه ها برای تبلیغات است.
 
عده ای صاحبان اینگونه تبلیغات را سودجویانی می‌دانند که  با زیرکی تمام افراد ساده لوح را فریب می‌دهند. اما نباید فراموش کرد حجم اینگونه تبلیغات کم نیست، شنونده باید عاقل باشد.
 
در کمتر از یک هفته 5 میلیون تومان پول به دست بیاورید
 
درآمد روزانه فقط و فقط با کار در منزل روزانه 80 هزار تومان
 
فقط با روزی دو ساعت ماهی 2 میلیون درآمد داشته باشید
 
درآمد ثابت ماهانه بدون هیچ سرمایه ای
 
همکاری در فروش با درآمد عالی فقط با روزی یک ساعت کار
و …
 
زمانی که بر روی این تبلیغات کلیک کنی،‌وارد سایتی می شوند که اطلاعات مختلفی را به افراد جویای کار می‌دهد. اما اگر با نگاهی دقیق‌تر به این سایت‌ها نگاه کنیم به راستی اگر چنین تبلیغاتی صحت داشته باشد همه افراد با روزی چندساعت کار کردن که میلیونر می‌شوند؟
 
اکثر این پکیج‌ها حاوی آموزش‌هایی برای فعالیت فرد در حوزه بازاریابی اینترنتی است. یعنی فرد را با سایت‌های سیستم همکاری در فروش آشنا می کند و با این آموزش به فرد یک نرم افزار ارسال ایمیل انبوه به همراه بانک ایمیل که شامل هزاران ایمیل متفاوت است ارائه می‌کند و از فرد می‌خواهد طبق آموزش‌های مربوطه شروع به بازاریابی کند. از این طریق فرد متقاضی از طریق سایت‌های همکاری در فروش به طور مثال لینک خرید ساعت ال ای دی را دریافت می کند و فرد باید با تبلیغات خاص صاحبان ایمیل را قانع برای خرید کند. از این طریق سود حاصل از درصدی که بابت بازاریابی به فرد تعلق گرفته به حسابش واریز شود.
 
اما واقعیت این است که از آنجا که بازاریاب پس از ارسال ایمیل باید منتظر تصمیم صاحب ایمیل باشد، روزانه 2ساعت که هیچ، در طول 24ساعت هم فعالیت و پشتکار باشد، نمی‌تواند میلیونی درآمد کسب کند.چرا که هنوز روش خرید اینترنتی در کشور ما جا نیافتاده است و کمتر کسی به آن اعتماد می‌کند.
 
روش بعدی، خرید پیامکی است که امروز بسیار مرسوم شده است. سایت‌های مربوطه یک پنل پیامکی از قبل شارژ شده به همراه لیستی طبقه بندی از شماره های مختلف از اشخاص در اختیار بازار یاب قرار می‌دهند و با آموزش‌های بسیار ساده مانند روش ارسال پیامک انتظار دارند که شما محصولات آن شرکت را برای شماره تلفن‌های مشخص شده تبلیغ کنید.
 
در این روش 2نکته وجود دارد که آزار دهنده است. نکته اول اینکه  زمانی که بازار یاب تمام محصولات را برای دسته های مختلف پیامک می‌کند، امکان کسب درآمدش بسیار پایین است.  ضمن اینکه پنل خالی می‌شود و فرد موظف است با هزینه خود پنل را شارژ مجدد کند یا از طریق سایت‌های فروش بانک‌های اطلاعاتی دوباره شماره تلفن اشخاص و لیست محصول را تهیه کند که در اصل مشخص نیست و اطمینانی وجود ندارد که فرد نسبت به این موضوع اقبال نشان دهد. علاوه بر آن امروز اکثر مردم به وسیله اپراتورها پیامک‌های تبلیغاتی خود را لغو می‌کنند.
 
خلاصه اینکه روش‌های مذکور تنها دو روز از نمونه های کسب و کار اینترنتی بوده، نمونه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. از آنجا که امروز تبلیغات در اینترنت مدرن‌ترین نوع تبلیغات است شاید گرایش های بسیاری را به خود جذب کند. اما این ضرب المثل معروف" کار را به کاردان بسپارید " را از یاد نبرید.اگر قرار باشد تولید کننده ای محصولات خود را از طریق کسب و کار اینترنتی و تبلیغات در دنیای مجازی به فروش برساند، تنها به وب سایت‌ها و سایت‌های معتبر اعتماد می‌کند، شما نیز برای فعالیت در این دنیای بزرگ تنها به سایت‌ها و وب سایت‌های بزرگ اعتماد کنید، در غیر این صورت وقت گذرانی در این دنیای بی سر و ته بازار مجازی چیزی شبیه به شرکت‌های هرمی و ضرر و زیان صاحبان این مشاغل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.