تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 18, 2016
17:32 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77567

وزارت ارتباطات برای تشویق دستگاه ها به ارایه خدمات الکترونیکی، دست به دامن ذی حسابان شد

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ذی حسابان دستگاه های اجرایی، دستگاه ها را برای ارایه فعالیت ها از طریق درگاه ملی دولت هوشمند تشویق کنند.
 
مهدی راسخ در نشست ذی حسابان دستگاه های اجرایی که به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه برگزار شد افزود: ذی حسابان در استفاده و معرفی توانمندی های این درگاه در دستگاه های اجرایی نقش کلیدی دارند و به خوبی می توانند در استفاده از اسناد الکترونیکی، ارجاع امور از طریق درگاه دولت الکترونیکی، اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) سازمان فناوری، تاثیر گذار باشند.
 
وی افتتاح درگاه دولت الکترونیکی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نوید بخش الکترونیکی شدن تعامل های مالی در دستگاه های اجرایی عنوان کرد.
 
راسخ لازمه توسعه را ایجاد زیرساخت ها برشمرد و گفت : توجه به بحث بهره گیری از زیرساخت ها و اصلاح ساختارها در کنار ایجاد آنها لازم و ضروری است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فراهم شدن ظرفیت لازم توسط سازمان فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: لازم است از زیرساخت ها استفاده کرد و این جلسه نیز برای معرفی توانمندی های موجود به ویژه درگاه دولت الکترونیکی به دستگاه های اجرایی است.
 
وی گفت: با توجه به بخشنامه دولت در خصوص توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات ظرفیت خوبی در حمایت و توسعه فناوری ایجاد شده که باید بر اجرای دقیق آن نظارت داشت.
 
راسخ با تاکید بر امکان ارایه بسیاری از خدمات دستگاه ها از طریق الکترونیکی، در خصوص مزایای دولت الکترونیکی به کاهش فساد اداری اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیکی با حذف واسطه ها و ارتباطات رو در رو به تحقق سلامت الکترونیکی در کشور کمک شایانی می کند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه تعریف ابعاد مختلف دولت الکترونیکی در زمینه ارتباط دولت با شهروندان، ارتباط دولت با بازار، ارتباط دولت با دولت و حتی تعامل درون دولت، افرود: درگاه واحد دولت الکترونیکی که در آن 826 خدمت از 69 دستگاه ارایه شده، فرصتی است تا دستگاه ها بتوانند به ارایه خدمات خود از طریق آن اقدام کنند.وی با درخواست مجدد از ذی حسابان برای توجیه دستگاه ها در ارایه فعالیت ها از طریق این درگاه الکترونیکی یادآورشد: ذی حسابان با ترغیب دستگاه ها زمینه الکترونیکی شدن خدمات و تحقق دولت الکترونیکی را فراهم کنند.
 
راسخ ادامه داد: بخشنامه پرداخت حقوق کارکنان دولت از طریق الکترونیکی نیز در دستور کار دولت است که یک گام مثبت رو به جلو است.
 
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مزایای دیگر این جلسه را آشنایی با مشکل ها و نظرهای ذی حسابان دانست و افزود: نقطه نظرهای ذی حسابان در کمیته های تخصصی طرح و بررسی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر هدف آشنا کردن دستگاه های اجرایی با زیرساخت های ایجاد شده، ابراز امیدواری کرد بتوان تعامل دستگاه های اجرایی را در بحث دولت الکترونیکی افزایش داد و موجب استفاده بیشتر آنها از درگاه دولت الکترونیکی شد.
 
درخواست از ذی حسابان برای تشویق مدیران دستگاه های اجرایی به همکاری در تحقق دولت الکترونیکی در حالی مطرح می شود که بسیاری طرح ها علی رغم داشتن قوانین و تاکیدات مقامات حاکمیتی و دولتی سال هاست در انتظار اجرا هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.