اپلیکیشن

تلفن همراه

May 18, 2016
20:41 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77598

با Google I/O: گوگل از سرویس پیام رسان هوشمند Allo پرده برداشت

Allo سرویس پیام رسان جدید گوگل است که این تابستان برای اندروید و iOS عرضه خواهد شد. این البته اپلیکیشنی نیست که بخواهید صرفا در آن به چت با دوستان خود بپردازید، می توانید در این فضا، پاسخ سوالات خود را نیز بیابید چرا که موتور جستجوی گوگل و هوش مصنوعی توسعه یافته به دست این شرکت، در آن به کار گرفته شده است.
 
با استفاده از این سرویس، به راحتی قادر خواهید بود تا به جای گوگل کردن نام یک رستوران، در موردش از Allo بپرسید. تفاوت این سرویس با سایر پیام رسان ها، هوش مصنوعی به کار رفته در آن است. در Allo قابلیتی وجود دارد به نام «Smart Reply» که توسط آن، سرویس یاد شده تلاش می کند متوجه شود شما چه می گویید و چه نوع تصاویری را به اشتراک می گذارید و سپس در همان رابطه به شما کمک خواهد کرد.
در واقع Allo از قدرت یادگیری ماشینی «Google Photos» نیز بهره مند است و می تواند تصاویری که دریافت و ارسال می شود را به راحتی طبقه بندی کند.
 
البته در نگاه اول شاید بیشتر کاربران تصور کنند که چندان جالب نیست اگر گوگل همه مکالمات و تصاویری که دریافت و ارسال می کنند را مرور کند. به همین دلیل، کاربر می تواند درخواست کند که از چنین طرحی خارج گشته و پیام ها به صورت رمزگذاری شده از نوع دو طرفه ارسال شوند.
 
قابلیت ارسال تصاویر از درون موبایل، استفاده از پک های استیکر، «زمزمه» و «فریاد کشیدن» از سایر ویژگی های Allo هستند.
 
در ابتدای کار Allo از کاربران می خواهد تا شماره موبایل و ایمیل خود را ثبت کنند. در این میان شاید بپرسید که چه بر سر گوگل Hangouts می آید؟ گوگل در این زمینه می گوید: «Hangouts یکی از محصولات مهم ماست و به کار خود ادامه خواهد داد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.