تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 18, 2016
21:21 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77606

با Google I/O: گوگل از پلتفرم Daydream رونمایی کرد

باید اعتراف کرد که واقعیت مجازی تا چند سال دیگر به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل خواهد شد و همین امروز می توانیم آثار آن را ببینیم. همه ما حالا یک اسمارتفون داریم که از آن می توان به عنوان نمایشگر یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرد.
 
 
اما برای آنکه واقعا این دستگاه ها فراگیر شوند، باید سخت افزار و نرم افزار در کنار یکدیگر عمل کرده و سرعتی قابل قبول داشته باشند. به لطف مهارت های مهندسین گوگل، حداقل بخش نرم افزاری به مقادیر قابل توجهی جلو افتاده و باید تولیدکنندگان سخت افزارهای اندرویدی بر اساس پلتفرم جدید گوگل به نام Daydream فعالیت خود را ادامه دهند.
 
اندروید N بر بنیان پلتفرم Daydream شکل گرفته و اولین تلفن های مجهز به آن، کنترلر حرکتی و هدست مخصوصی که توسط گوگل تولید می شود نیز پاییز امسال از راه می رسند.
 
Daydream که هم سخت افزار و هم نرم افزار را در بر می گیرد، ورژن کاملا پیشرفته و بهتری نسبت به کاردبورد به حساب می آید که گوگل دو سال پیش عرضه کرد. در حالی که گوگل کاردبورد تقریبا با هر تلفن همراهی کار می کرد، اما Daydream فقط تلفن های همراه با سنسورها و نمایشگرهای خاصی را می پذیرد. قرار نیست قابلیت های عجیب و غریبی مثل نقشه برداری سه بعدی و فضایی یا بهره گیری از واقعیت افزوده را داشته باشیم اما در عوض شاهد تجربه ای نرم تر هستیم و میزان تاخیر به حد قابل توجهی کاهش می یابد.
 
برای تلفن هایی که قابلیت اجرای آن را دارند، گوگل در اندروید بعدی قابلیتی به نام Android VR Mode را قرار داده تا در صورت تمایل، کاربران از آن استفاده کنند. براساس تصاویر لو رفته پیش از کنفرانس، VR Mode مجموعه ای از بهینه سازی ها است که عملکرد اپلیکیشن های وی آر را بهبود می بخشد. همچنین اکوسیستمی است که کاربر می تواند در آن گشت و گذار کند.
 
تمام سرویس های گوگل از یوتوب گرفته تا گوگل فوتوز مدلی مخصوص واقعیت مجازی خواهند داشت تا در این محیط قابل ملاحظه باشد. کمپانی هایی نظیر الکترونیک آرتز، یوبیسافت و نت فلیکس نیز با گوگل قرارداد بسته اند تا برای Daydream تولید محتوا کنند.
 
درحالی که تلفن همراه قرار است قدرت لازم جهت فعالیت Daydream را به سیستم عامل بدهد، کاربران قطعا به هدست جدید گوگل و کنترلر آن احتیاج دارند. در پستی جداگانه توضیحات کاملی در ارتباط با این هدست آمده است.
 
دقیقا نمی دانیم که کدام شرکت ها در حال ساخت موبایل هایی با قابلیت اجرای Daydream هستند و یا اینکه هدست ها و کنترلرها چقدر هزینه دارد. سامسونگ به عنوان نزدیک ترین رقیب گوگل، هدست Gear VR خود را با قیمت 99 دلار به فروش می رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.