اپلیکیشن

تلفن همراه

May 18, 2016
22:12 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77615

با Google I/O: دیگر برای استفاده از Android Auto نیازی به یک خودروی سازگار با این فناوری نیست

کنفرانس توسعه دهندگان امسال گوگل پر از شگفتی و خبرهای خوش است. شرکت ساکن مانتین ویو در خلال این مراسم اعلام داشت که از این پس سرویس Android Auto در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت، چرا که دیگر نیازی نیست برای بهره بردن از آن، صاحب خودرویی با قابلیت پشتیبانی از این سرویس مفید باشیم.
 
قرار است به زودی یک بروزرسانی اساسی برای اپلکیشن Android Auto عرضه شود که طی آن تمام قابلیت های کلیدی این سرویس به موبایل شما منتقل خواهد شد و دیگر نیازی نیست برای بهره گیری از آن، تلفن هوشمند خود را به خودروی پشتیبانی کننده از این قابلیت متصل کنید.
 
ایده اصلی این هست که شما به سادگی بتوانید خودروی خود را روشن کنید، موبایلتان را در استند خود قرار دهید، اپلیکیشن Android Auto فعال نماید و از سیستم ناوبری و سایر اطلاعات مفید آن بهره ببرید و دیگر نگران آن نباشید که آیا اتومبیل مورد نظر از نمایشگری برای به تصویر کشیدن نقشه مسیر شما بهره مند هست یا نه.
 
به مانند نسخه قبل، رابط کاربری موبایلی Android Auto کاملاً ساده و مینیمال طراحی شده و بخش عمده اطلاع رسانی های آن از طریق صوتی انجام می گیرد، تا تمرکز دید راننده تا حد ممکن از جاده منحرف نشود.
 
شاید کسانی دوست داشته باشند در حین رانندگی به موسیقی های روی موبایلشان گوش دهند و از سیستم ناوبری اپلیکیشن Android Auto در نمایشگر بزرگ روی داشبورد خودروی خود بهره ببرند. گوگل برای تامین رضایت این قبیل کاربران، همچنان امکان اتصال به سیستم خودرو را از طریق بلوتوث و یا پورت ۳.۵ میلی متری aux حفظ کرده است. البته باز هم کلیه عملیات از طریق تلفن همراه شما پردازش و کنترل می شود.
 
پشتیبانی از قابلیت هایی چون Android Auto و CarPlay روز به روز به خودروهای بیشتری افزوده می شود، اما هنوز هستند خودروسازانی که در این امر کند عمل می کنند. (به عنوان مثال تویوتا) ضمن این که در حال حاضر میلیون ها خودرو در سرتاسر دنیا وجود دارند که دیگر نمی توانند به این فناوری ها مجهز شوند، بنابراین اقدام گوگل کاملاً معقول و ضروری به نظر می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.