اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2016
14:34 سه شنبه، 4ام خردادماه 1395
کد خبر: 77672

تغییر قوانین موجود دررابطه با مسئولیت اپراتورهای شبکه وای فای (Wi-Fi) در آلمان

هیئت دولت آلمان موافقت کرده است که قوانینی را که اپراتورهای شبکه‌های وای فای (Wi-Fi) خصوصی را مسئول بارگیری‌های غیرقانونی و سایر موارد نقض قانون توسط کاربران می‌داند را کنار بگذارد که این موضوع سبب هموار شدن راه برای ایجاد هات اسپات‌های (hotspot) بیشتر در کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها می‌شود.
 
هیکو ماس، وزیر دادگستری در روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت “راه برای وای فای رایگان سرانجام روشن شد.” وی افزود که تصمیم برای کنار گذاشتن قوانین “یک گامِ به‌تأخیرافتاده و مهم است.” به گزارش نشریه الکترونیک ترند، این تغییر امکان دسترسی به وب‌سایت‌ها را بدون رمزگذاری یا موانع تکنیکی دیگر را برای اپراتور‌های وای فای تسهیل می‌کند. چنین برنامه‌ریزی‌شده است که این موضوع امسال اجرایی شود.
 
بیشتر هات اسپاتها نا امن هستند. داده‌های کاربر خیلی روشن به اشتراک گذاشته می‌شوند چرا که همهٔ کاربران از طریق هات اسپات به اینترنت دسترسی دارند برخی هات اسپات‌ها به کاربران اعتبار اختصاص می‌دهند. این انتقال اطلاعات را امن نمی‌کند و پکت اسنیفر (packet sniffer)ها را از نمایش عمومی جریان اطلاعات باز نمی‌دارد. برخی مکان‌ها VPN را به عنوان یک حق انتخاب ارائه می‌دهند مثل وای فای گوگل؛ این روش هم بسیار هزینه بردار است.
 
دیگران مثل T-Mobile یک امکان دانلود دارند که پشتیبانی wpa را خاص تی-موبایل ارائه می‌کنند. این با سیاست‌های شرکت در Cisco، IBM، hp گوگل و سایر شرکت‌هایی که راه‌حل‌های داخلی خود را دارند چندان مطابقت نمی‌کنند.
 
هات اسپات مسموم یک هات اسپات رایگان عمومی است که دزدان هویت یا سایر کاربران موذی به منظور دزدیدن اطلاعات خاصی که یک کاربر ارسال می‌کند در سیستم قرار می‌دهند. با استفاده از VPN می‌توان از آن جلوگیری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.