بازی

فناوری اطلاعات

June 6, 2016
19:43 دوشنبه، 17ام خردادماه 1395
کد خبر: 77879

بازی رایانه‌ای «والیبال 2016» رونمایی شد

آیین رونمایی از بازی ایرانی «والیبال 2016» صبح امروز به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور اهالی رسانه و فعالان صنعت بازی در فرهنگ‌سرای سرو برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «کیومرث کُرده» گزارشگر نام آشنای والیبال کشورمان که گزارشگری این بازی رایانه‌ای را نیز برعهده داشته، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، همزمانی این مراسم با صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک پس از 52 سال را اتفاقی مبارک دانست.
 
حسن کریمی قدوسی: هر ماه یک بازی رونمایی می‌کنیم
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با حضور در این مراسم افزود: قرار است هر ماه برای یک بازی ایرانی رونمایی بگیریم و بازی‌سازان می‌توانند درخواست خود را از طریق وب‌سایت بنیاد ارائه دهند.
وی با اشاره به این که هدف از رونمایی‌ها شلوغ کاری نیست، گفت: با چنین مراسمی دنبال شلوغ‌کاری نیستیم، بلکه می‌خواهیم با حضور فعال رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون به دیده شدن هرچه بیش‌تر بازی‌ها و در نتیجه فروش آن‌ها کمک کنیم.
 
حسن کریمی قدوسی اقبال گیمرهای ایرانی به بازی‌های ورزشی را بسیار بالا دانست و گفت: بازی‌های فوتبالی در کشور ما فروش بسیار بالایی دارند و به طور کلی مخاطب بازی‌های ورزشی در کشور بالاست. برای مثال در دنیا تاکنون بازی ویدئویی ورزش کشتی ساخته نشده است. با اینکه ساخت این بازی از لحاظ فنی چالش‌های زیادی دارد اما مطمئنا اگر چنین عنوانی با کیفیت خوب در داخل کشور ساخته شود، مخاطب ایرانی از آن استقبال می‌کند.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به تشکیل اکوسیستم مناسب صنعت بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و تاکید کرد: آن روزی ما خوشحال خواهیم شد که اکوسیستم صنعت به‌اندازی پخته باشد که ناشران خودشان بروند و بازی‌های ایرانی را خریداری کنند و نقش بنیاد در این وسط کم‌رنگ باشد. برای رسیدن به این مهم باید بازی‌سازان ما هم نبض بازار را بشناسند و برای مثال بدانند که الان ساخت یک بازی والیبال می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.
 
کیومرث کرده به چالش گزارشگری برای این بازی اشاره کرد و گفت: هنگام گزارش یک بازی والیبال در تلویزیون، کار بسیار ساده‌تر است چرا که تصویر را می‌بینیم و هیجان بازی به ما کمک می‌کند. اما برای گزارشگری بازی رایانه‌ای والیبال، با توجه به اینکه تصویری وجود نداشت کار سخت و چالشی بود و مجبور بودیم نام بازیکنان و اصلاحات گزارشگری را با لحن‌های متفاوت چندین بار ضبط کنیم.
 
هدف نهایی بازی‌ساز باید فروش باشد
مهیار اصغرپور مدیرعامل شرکت «های‌وی‌یو» که انتشار بازی والیبال 2016 را برعهده دارد گفت: از همان ابتدا که بازی‌ساز قصد ساخت یک بازی را دارد باید به مسئله فروش و اقبال مخاطب دقت کند.
وی افزود: فکر می‌کنم بازی والیبال 2016 بازی مخاطب‌پسندی است، به‌خصوص اکنون که جامعه از ورزش والیبال به‌خوبی استقبال می‌کند.
 
اصغرپور خطاب به بازی‌سازان گفت: بازی‌ساز اگر فکر می‌کند بازی‌اش نمی‌فروشد نباید آن را بسازد. حتی یک ناشر و توزیع‌کننده هم اگر فکر می‌کند نمی‌تواند از یک بازی ایرانی بفروشد نباید آن را خریداری کند.
 
ناشر بازی والیبال 2016 ادامه داد: خوشحالم که همه‌چیز سر جای خودش است. یک شرکت خصوصی بازی تولید کرده، شرکت خصوصی دیگری حق امتیاز این بازی را خریده و آن را در بازار پخش کرده است، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز نقش حمایتی خود را با گرفتن این مراسم ایفا کرده تا به فروش این بازی کمک شود. می‌توان از همین الگو برای بازی‌های آتی هم استفاده کرد.
 
مدیرعامل شرکت های‌وی‌یو بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی را بسیار مهم دانست و افزود: همانطور که در کشورهای بیگانه یک بازی ضد ایرانی یا ضد انقلابی می‌سازند و رسانه‌های ما به صورت مداوم به این عناوین می‌پردازند، انتظار می‌رود تا همین رسانه‌ها به بازی‌های ایرانی نیز بها داده و به اطلاع‌رسانی آن‌ها کمک کنند.
 
در ادامه مراسم، دانیال طبیعی مدیر پروژه بازی رایانه‌ای والیبال 2016 به ارائه ویژگی‌های این بازی پرداخت و گفت: بازی والیبال 2016 بزرگ‌ترین بازی تیمی تولید شده در کشور است و ما در این بازی 30 تیم ملی دنیا را شبیه‌سازی کرده‌ایم.
وی افزود: در بازی والیبال 2016 تمامی قواعد، قوانین و تاکتیک‌های ورزش والیبال را پیاده‌سازی کرده‌ایم و مخاطب می‌تواند به این قوانین را یاد گرفته و نسبت به ورزش والیبال آشنایی بیشتری پیدا کند.
 
طبیعی به ساخت نسخه موبایلی این بازی اشاره کرد و افزود: مدتی است که روی نسخه اندرویدی این بازی کار می‌کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این نسخه از بازی را نیز منتشر کنیم. همچنین قصد داریم در صورت فراهم بودن شرایط، نسخه‌های بعدی این بازی را هر سال تولید و عرضه کنیم.
 
بازی والیبال 2016 هم‌اکنون در سراسر کشور توزیع شده و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای و به‌خصوص ورزش والیبال می‌توانند نسبت به خرید این عنوان اقدام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.